Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE6022 | AHLAK VE KARAKTER EĞİTİMİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.
Dr. Öğretim Üyesi Şerif Can HATİPOĞLU
1 | Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar |
2 | Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları bilir ve bunları örneklendirir |
3 | Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamalarını tanır ve değerlendirir |
4 | Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları Değerler Eğitiminin Amaçları Ahlak Gelişimi 1: Psikanaliz, Davranışçılık Ahlak Gelişimi 2: J. Dewey Ahlak Gelişimi 3: Piaget Ahlak Gelişimi 4: Kohlberg Alan (Domain) Teorsi Değerler Eğitimi Yaklaşımları 1: Değerleri Telkin Etmek Değeğerler Eğitimi Yaklaşımları 2: Değerleri Açıklamak Değerler Eğitimi Yaklaşımları 3: Ahlaki İkliem tartışması Karakter Eğitimi Örtük Program
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı | ||
2 | Dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi | ||
3 | Çocukta ahlak gelişimi ve eğitimi | ||
4 | Değerler eğitiminin bireysel, toplumsal, evrensel ve hukuki temelleri | ||
5 | Ahlak ve değerler eğitiminde temel yaklaşımlar | ||
6 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | ||
7 | Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü | ||
8 | Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü | ||
9 | Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri | ||
10 | Türk eğitim sisteminde değerler sorunu ve öğretim programları | ||
11 | Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamaları: teorik ve pratik boyutlar | ||
12 | Değerler eğitiminde sınıf ve okul etkinlikleri | ||
13 | Öğretim programları ve ders kitaplarında değerler ve eğitimi | ||
14 | Karakter ve Değerler Eğitimi Tartışmaları |
Aydın, M.Z. (2006) Okulda ahlak eğitimi ve ahlak öğretiminde örnek olay incelemesi. Ankara: Nobel Yayınları Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara. Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 30 | 1 | 30 |
Proje Sunma | 30 | 1 | 30 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
30 | 1 | 30 | |
20 | 1 | 20 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||
[OC] 4 | 5 |