GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBE6022 AHLAK VE KARAKTER EĞİTİMİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.


Dr. Öğretim Üyesi Şerif Can HATİPOĞLU


1 Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar
2 Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları bilir ve bunları örneklendirir
3 Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamalarını tanır ve değerlendirir
4 Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları Değerler Eğitiminin Amaçları Ahlak Gelişimi 1: Psikanaliz, Davranışçılık Ahlak Gelişimi 2: J. Dewey Ahlak Gelişimi 3: Piaget Ahlak Gelişimi 4: Kohlberg Alan (Domain) Teorsi Değerler Eğitimi Yaklaşımları 1: Değerleri Telkin Etmek Değeğerler Eğitimi Yaklaşımları 2: Değerleri Açıklamak Değerler Eğitimi Yaklaşımları 3: Ahlaki İkliem tartışması Karakter Eğitimi Örtük Program


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı
2 Dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi
3 Çocukta ahlak gelişimi ve eğitimi
4 Değerler eğitiminin bireysel, toplumsal, evrensel ve hukuki temelleri
5 Ahlak ve değerler eğitiminde temel yaklaşımlar
6 Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.)
7 Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü
8 Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü
9 Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri
10 Türk eğitim sisteminde değerler sorunu ve öğretim programları
11 Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamaları: teorik ve pratik boyutlar
12 Değerler eğitiminde sınıf ve okul etkinlikleri
13 Öğretim programları ve ders kitaplarında değerler ve eğitimi
14 Karakter ve Değerler Eğitimi Tartışmaları

Aydın, M.Z. (2006) Okulda ahlak eğitimi ve ahlak öğretiminde örnek olay incelemesi. Ankara: Nobel Yayınları Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara. Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Proje Hazırlama 30 1 30
Proje Sunma 30 1 30
Okuma 30 1 30
30 1 30
20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 142

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5
[OC] 2 5
[OC] 3 5
[OC] 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek