Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE6021 | SORUMLULUK EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sorumluluk ve sorumluluk eğitimi ile ilgili temel kavramları öğrenir, sorumluluk olgusunun temellerini ve türlerini kavrar, insan-toplum-sorumluluk ilişkisini fark eder, sorumluluk olgusu ve eğitim ilişkisini analiz eder, ilkokul çocuğunun olağan sorumluluk değeri özellik ve davranışlarını öğrenir, Türkiye’de ve dünyada yapılan sorumluluk eğitimi çalışmalarını öğrenir ve değerlendirir, sorumluluk eğitiminde rol alan kişi ve kurumların işlevlerini ve özelliklerini kavrar, sorumluluk eğitimi sürecinin bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri öğrenir, birey ve eğitimci olarak sorumluluk eğitimi kapsamındaki rol ve görevlerinin farkına varır
Dr. Öğretim Üyesi Şerif Can HATİPOĞLU
1 | Sorumluluk ve sorumluluk eğitimi ile ilgili temel kavramları öğrenir |
2 | Sorumluluk olgusunun temellerini ve türlerini kavrar. |
3 | İnsan-toplum-sorumluluk ilişkisini fark eder |
4 | Türkiye’de ve dünyada yapılan sorumluluk eğitimi çalışmalarını öğrenir ve değerlendirir. |
5 | Birey ve eğitimci olarak sorumluluk eğitimi kapsamındaki rol ve görevlerinin farkına varır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sorumluluk ve sorumluluk eğitimi ile ilgili temel kavramla, sorumluluk olgusunun temelleri, sorumluluk türleri, insan-toplum-sorumluluk ilişkisi, sorumluluk olgusu ve eğitim ilişkisi, ilkokul çocuğunun olağan sorumluluk değeri özellik ve davranışları, Türkiye’de ve dünyada yapılan sorumluluk eğitimi çalışmaları, sorumluluk eğitiminde rol alan kişi ve kurumlar, sorumluluk eğitimi sürecinin bileşenleri ve aralarındaki ilişkiler, birey ve eğitimci olarak sorumluluk eğitimi kapsamındaki rol ve görevler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak sorumluluk. | ||
2 | Sorumluluk olgusunun temelleri ve boyutları. | ||
3 | İnsan-toplum-sorumluluk ilişkisi, ilkokul çocuklarında sorumluluk değeri ve yansımaları. | ||
4 | Sorumluluk olgusu ve eğitim ilişkisi. | ||
5 | Sorumluluk odaklı sorunlar ve çözüm yolu olarak eğitim. | ||
6 | Sorumluluk eğitiminde görevli kişi ve kurumlar. | ||
7 | Türkiye ve dünyada yapılan eğitim çalışmaları. | ||
8 | Sorumluluk eğitimi yaklaşım ve modelleri. | ||
9 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Amaç ve Kapsam. | ||
10 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: İlkeler ve yöntemler. | ||
11 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Eğitim ortamları. | ||
12 | Sorumluk eğitiminin bileşenleri: Ölçme ve değerlendirme. | ||
13 | Sorumluluk eğitiminde temel sorun alanları, eğitim/öğretmen ve çözüm yolları. | ||
14 | Sorumluluk eğitiminde temel sorun alanları, eğitim/öğretmen ve çözüm yolları |
Yeşil, R. (2021). Tohum Sorun: Sorumluluk ve Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi Topaloğlu, M.K. (2016). Ailede Sorumluluk Eğitimi. İstanbul: Yediveren Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 30 | 1 | 30 |
Proje Sunma | 30 | 1 | 30 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
30 | 1 | 30 | |
20 | 1 | 20 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||
[OC] 4 | 5 | |||||||||||
[OC] 5 | 5 |