Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYON6008-245405 | SAĞLIK KURUMLARINDA ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Afetlerin neler olduğu, bunların yönetimi konusunda Türkiye ve dünyadaki uygulamaların neler olduğu ve bunların ilkokul düzeyinde öğretimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Turgut ŞAHİNÖZ
1 | Afet kavramı Afet yönetimini gerektiren haller Afet yönetimi nedir? Türkiyedeki afet yönetimi Dünyada afet yönetimi Afet yönetiminin ilkokul düzeyinde öğretimi |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Afet kavramı Afet yönetimini gerektiren haller Afet yönetimi nedir? Türkiyedeki afet yönetimi Dünyada afet yönetimi örnekleri Afet yönetiminin ilkokul düzeyinde öğretimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İlk Yardım | ||
2 | İlk Yardım | ||
3 | Afet kavramı Afet yönetimini gerektiren haller Afet yönetimi nedir? Türkiyedeki afet yönetimi Dünyada afet yönetimi örnekleri | ||
4 | Biyolojik afetler | ||
5 | Biyolojik afetlerin yönetimi | ||
6 | Doğal afetler | ||
7 | Doğal afetlerin yönetimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tehlike ve risk analizi | ||
10 | Tehlike ve risk analizi | ||
11 | Erken uyarı ve yanıt sistemi | ||
12 | Erken uyarı ve yanıt sistemi | ||
13 | Afetlerin metafizik boyutu | ||
14 | Gelecek öngörüleri | ||
15 | Final sınavı |
Şahinöz T. (ed.) (2022). Covid-19 Deneyimiyle Biyolojik Afetler ve Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 292, ISBN:978-605-335-680-6, Türkçe (Bilimsel Kitap).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 15 | 9 | 135 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |