Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6042 | EYLEM ARAŞTIRMASI-II | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
dersi alan öğrenciler; - eylem araştırması hakkında ayrıntılı bilgi bilgi sahibi olacaklar, - yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntem ve yöntemleri gözden geçirecekler, - eylem araştırması literatürünü gözden geçirecekler, - eylem araştırması temelli dil öğretiminin ilkelerini öğrenecekler,
Dr. Ercan Tomakin
1 | Öğrenciler eylem araştırması ve yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini öğrenecekler ve küçük çaplı eylem araştırması yapıp rapor olarak yazabilecekler |
Birinci Öğretim
Yok
-
eylem araştırması literatürü, yabancı dil öğretim literatürü,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavramların açıklanması; ana dil, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik, dil öğretimi, dil edinimi, vd. | - | - |
2 | Yaklaşım, yöntem ve teknik konularının açıklanması, Anthony Edward ve Richards & Rogers'ın görüşleri | - | - |
3 | Yabancı dil öğretiminde genel ilkeler, birincil ilkeler, ikincil ilkeler | İlkeler öğrenciler tarafından örneklendirilecek | - |
4 | yabancı dil öğretiminde, stratejiler, Rebecca Oxford (1990) | Oxford'un ölçeğinin incelenmesi (SILL) | - |
5 | İletişimci yaklaşım ve doğal yaklaşım açıklanacak | her bir yaklaşım için örnek bir ders planı yapılacak | - |
6 | İşitsel dil yöntem ve insalcıl yaklaşım incelenecek | her bir yaklaşım ve yöntem için örnek bir ders planı yapılacak | - |
7 | Bilişsel ve seçmeli yaklaşım incelenecek | her bir yaklaşım ile ilgili ders planı yapılacak | - |
8 | Çeviri ve tüm fiziksel tepki yöntemi incelenecek | her bir yöntemle ilgili ders planı incelenecek | - |
9 | Dinleme ve konuşma becerisinin öğretimi açıklanacak | Dinleme ve konuşma öğretimi uygulaması yaptırılacak | - |
10 | Okuma ve Yazma becerilerinin öğretimi anlatılacak | Öğrenciler, okuma ve yazma öğretimi pratiği yapılacak | - |
11 | Eylem-araştırması temelli yabancı dil öğretimi: öğrenenlere değer vermek | bireysel öğrenenlerle ilgili çeşitli makaleler okunacak | - |
12 | Eylem-araştırması-temelli dil öğretimi ihtiyaçları dikkate alır. | İhtiyaç analizi ile ilgili makaleler okunacak | - |
13 | Eylem araştırması temelli dil öğretimi nitel yaklaşım kullanır | nitel ve nicel araştırma özellikleri gözden geçirilecek | - |
14 | Eylem araştırması temelli dil öğretimi kural koyucu değildir. | açıklayıcı ve kural koyucu gramer örnekleri vermek | - |
15 | Eylem araştırması temelli dil öğretimi öğrenenlere öncelik verir | emredici ve kapsayıcı öğretim örnekleri incelenecek | - |
16 | genel tekrar | - | - |
Allen, H. B. & Campbell, R. N. (1972) Teaching English as a Second Language, New Delhi: Tata McGraw-Hill Publishing Company Ltd. Cook, V. (1993) Second Language Learning and Language Teaching, (2nd edition), London: Edward Arnold. Demircan, O. (1988) Turkiyede Yabanci Dil, Istanbul: Remzi Kitabevi. Demircan, O. (1990) Yabanci Dil Ogretim Yontemleri, Istanbul: Can Ofset. Demirel, O. (1990) Yabaci Dil Ogretimi: Ilkeler, Yontemler, Teknikler, Ankara: Usem Yayinlari - 6. Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (1993) Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J. C. (1978) Understanding Second and Foreign Language Learning: Issues and Approaches, Rowley: Newbury House Publishers. Rivers, M. W. (1981) Teaching Foreign Language Skills, (2nd edition), Chicago & London: The University of Chicago Press. Stern, H. H. (1984) Fundamental Concepts of Language Teaching, (2nd edition), Oxford: Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 30 | 1 | 30 |
Makale Kritik Etme | 30 | 1 | 30 |
Bireysel Çalışma | 29 | 1 | 29 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
30 | 1 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |