GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IDE6042 EYLEM ARAŞTIRMASI-II Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


dersi alan öğrenciler; - eylem araştırması hakkında ayrıntılı bilgi bilgi sahibi olacaklar, - yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntem ve yöntemleri gözden geçirecekler, - eylem araştırması literatürünü gözden geçirecekler, - eylem araştırması temelli dil öğretiminin ilkelerini öğrenecekler,


Dr. Ercan Tomakin


1 Öğrenciler eylem araştırması ve yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini öğrenecekler ve küçük çaplı eylem araştırması yapıp rapor olarak yazabilecekler

Birinci Öğretim


Yok


-


eylem araştırması literatürü, yabancı dil öğretim literatürü,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavramların açıklanması; ana dil, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik, dil öğretimi, dil edinimi, vd. - -
2 Yaklaşım, yöntem ve teknik konularının açıklanması, Anthony Edward ve Richards & Rogers'ın görüşleri - -
3 Yabancı dil öğretiminde genel ilkeler, birincil ilkeler, ikincil ilkeler İlkeler öğrenciler tarafından örneklendirilecek -
4 yabancı dil öğretiminde, stratejiler, Rebecca Oxford (1990) Oxford'un ölçeğinin incelenmesi (SILL) -
5 İletişimci yaklaşım ve doğal yaklaşım açıklanacak her bir yaklaşım için örnek bir ders planı yapılacak -
6 İşitsel dil yöntem ve insalcıl yaklaşım incelenecek her bir yaklaşım ve yöntem için örnek bir ders planı yapılacak -
7 Bilişsel ve seçmeli yaklaşım incelenecek her bir yaklaşım ile ilgili ders planı yapılacak -
8 Çeviri ve tüm fiziksel tepki yöntemi incelenecek her bir yöntemle ilgili ders planı incelenecek -
9 Dinleme ve konuşma becerisinin öğretimi açıklanacak Dinleme ve konuşma öğretimi uygulaması yaptırılacak -
10 Okuma ve Yazma becerilerinin öğretimi anlatılacak Öğrenciler, okuma ve yazma öğretimi pratiği yapılacak -
11 Eylem-araştırması temelli yabancı dil öğretimi: öğrenenlere değer vermek bireysel öğrenenlerle ilgili çeşitli makaleler okunacak -
12 Eylem-araştırması-temelli dil öğretimi ihtiyaçları dikkate alır. İhtiyaç analizi ile ilgili makaleler okunacak -
13 Eylem araştırması temelli dil öğretimi nitel yaklaşım kullanır nitel ve nicel araştırma özellikleri gözden geçirilecek -
14 Eylem araştırması temelli dil öğretimi kural koyucu değildir. açıklayıcı ve kural koyucu gramer örnekleri vermek -
15 Eylem araştırması temelli dil öğretimi öğrenenlere öncelik verir emredici ve kapsayıcı öğretim örnekleri incelenecek -
16 genel tekrar - -

Allen, H. B. & Campbell, R. N. (1972) Teaching English as a Second Language, New Delhi: Tata McGraw-Hill Publishing Company Ltd. Cook, V. (1993) Second Language Learning and Language Teaching, (2nd edition), London: Edward Arnold. Demircan, O. (1988) Turkiyede Yabanci Dil, Istanbul: Remzi Kitabevi. Demircan, O. (1990) Yabanci Dil Ogretim Yontemleri, Istanbul: Can Ofset. Demirel, O. (1990) Yabaci Dil Ogretimi: Ilkeler, Yontemler, Teknikler, Ankara: Usem Yayinlari - 6. Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (1993) Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J. C. (1978) Understanding Second and Foreign Language Learning: Issues and Approaches, Rowley: Newbury House Publishers. Rivers, M. W. (1981) Teaching Foreign Language Skills, (2nd edition), Chicago & London: The University of Chicago Press. Stern, H. H. (1984) Fundamental Concepts of Language Teaching, (2nd edition), Oxford: Oxford University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Makale Yazma 30 1 30
Makale Kritik Etme 30 1 30
Bireysel Çalışma 29 1 29
Okuma 30 1 30
30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 2 3 3 4 3 4 3 4 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek