Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6037 | EYLEM ARAŞTIRMASI-I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bilimsel araştırma yaklaşım ve yöntemleri bağlamında eylem araştırması (araştırmacı öğretmen) yöntemini dersi alan öğrencilere öğretmek.
Dr. Ercan Tomakin
1 | dersi alan öğrenciler; -bilimsel araştırma yöntemlerini genel anlamda anlayabilecekler, - bilimsel araştırmaları nitel ve nicel planlayıp yapabilecekler, - eylem araştırması literatürüne ve gereklerini öğrenecekler, - birinci dönem sonunda küçük çaplı eylem araştırması planlayıp yapabilecekler |
Birinci Öğretim
Yok
Bilimsel Araştırma yöntemleri ile bağlantılı olarak işlenmektedir.
Bilimsel araştırma yöntemleri içerisinde eylem araştırmasının yeri, ortaya çıkması, gelişimi, tanımı, amacı, türleri, modelleri, data toplama, data analiz, raporlama ve eleştirilerini kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırmaya Giriş, | - | - |
2 | Araştırma yapma nedenleri, orijinallik | - | - |
3 | Araştırma türleri, araştırma soruları, hipotez | sınıf içi soru ve hipotez yazdırma | - |
4 | Eylem araştırmasının bilimsel araştırma literatüründeki yeri | bir nitel bir nicel eylem araştırmasını incelemek | - |
5 | Eylem araştırmasının ortaya çıkmasıyla ilgili görüşler | - | - |
6 | eylem araştırmasınınn İngiltere, Amerika ve ülkemizdeki gelişimi | - | - |
7 | Eylem araştırmasının tanınmış kişilere göre tanımları | tanımların karşılaştırılması | - |
8 | Eylem araştırmasının amaçları | amaçların karşilaştırılması | - |
9 | Eylem araştırmasının türleri | eylem araştırmasının türlerinin pratiklik açısından incelenmesi | - |
10 | Eylem araştırmasının modelleri | eylem araştırması modellerinin pratiklik açısından incelenmesi | - |
11 | Eylem araştırmasının özellikleri | eylem araştırmasının özelliklerinin nicel araştırma ile karşılaştırılması | - |
12 | Eylem araştırmasında data toplama şekilleri | bazı data toplama şekillerinden örnekler incelenecek | - |
13 | Nicel, nitel ve eylem araştırmasına özgü data analiz şekilleri incelenecek | data analiz örnekleri incelenecek | - |
14 | Eylem araştırması sonuçlarını raporlaştırma şekilleri | örnek raporlaştırma şekilleri incelenecek | |
15 | Eylem araştırmasının eleştirisi | - | - |
16 | Genel tekrar | - |
John Elliott (1991) Action research for educational change. Stephen Kemmis & Robin McTaggart (1988) The Action Research Planner Jean McNiff (1995) Action Research Principles and Practice Ernest T. Stringer (1996) Action Research, A Handbook for Practitioner Herbert Altrichter, P. Posh and B. Somekh (1993) Teachers Investigate Their Work M. J. Wallace ( 2001) Action Research for LAnguage Teachers David Nunan (1989) Understanding Language Classroom Krystyna Weinstein (1994) Action Learning David Hopkins (1996) A Teacher's Guide to Classroom Research, Peter James (2001) Teachers in Action Louis Cohen and Lawrence Manion (1995) Research Methods in Education Colin Robson (1995) Readl World Research
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
1 | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |