Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6029 | İNGİLTERENİN SOSYAL TARİHİ-I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu derse 16. yüzyıla kadar İngiltere'deki büyük sosyal ve politik dönüşümleri incelemeyi, Norman Fethi ve Reformasyon gibi önemli tarihi olayların etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır.
1 | 16. yüzyıla kadar İngiltere'deki büyük sosyal ve politik dönüşümleri incelemek. |
2 | Norman Fethi ve Reformasyon gibi önemli tarihi olayların etkilerini anlamak. |
3 | Temel tarihî belgeleri ve akademik yorumları analiz etmek. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, İngiliz toplumunun ve siyasetinin antik çağlardan Tudor döneminin sonuna kadar olan tarihsel gelişimini incelemektedir. Ana konular arasında feodalizm, Magna Carta, Güller Savaşı ve Tudor monarşisinin kurulması yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İngiliz Tarihine Giriş | ||
2 | Roma ve Anglo-Sakson İngiltere | ||
3 | Norman Fethi ve Etkileri | ||
4 | Feodal Sistem ve Ortaçağ Toplumu | ||
5 | Magna Carta ve Parlamento’nun Gelişimi | ||
6 | Yüz Yıl Savaşı | ||
7 | Güller Savaşı | ||
8 | Tudor Hanedanının Yükselişi | ||
9 | İngiliz Reformasyonu | ||
10 | Elizabeth Dönemi | ||
11 | Erken Modern İngiltere’de Toplum ve Ekonomi | ||
12 | Tartışma | ||
13 | Final Sunumları | ||
14 | Final Sunumları |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Makale Yazma | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
1 | 1 | 1 | |
1 | 5 | 5 | |
5 | 5 | 25 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |