Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6025 | FEMİNİST TİYATRO-I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Dramatik eserlerdeki feminist temaları ve teknikleri analiz etmek. Feminist oyunlarda toplumsal cinsiyet, ırk, sınıf ve cinsellik kesişimlerini araştırmak. Feminist dramanın çağdaş tiyatro üzerindeki etkilerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek.
1 | Feminist dramanın tarihsel gelişimini ve toplumsal normlara meydan okuma konusundaki rolünü kavramak. |
2 | Feminist oyunlarda toplumsal cinsiyet, ırk, sınıf ve cinselliğin temsillerini eleştirel bir şekilde analiz etmek. |
3 | Feminist oyun yazarlarının modern ve çağdaş tiyatroya katkılarını değerlendirmek. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, dramatik eserlerde feminist bakış açılarını inceler; oyunların ataerkil normlara meydan okuyuşunu, kadın deneyimlerini temsil edişini ve toplumsal cinsiyet eşitliğini savunuşunu araştırır. Farklı geçmişlerden gelen oyun yazarları, çeşitli feminist hareketler ve kültürel bağlamlar ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Feminist Dramaya Giriş: Tarihsel Bağlam ve Temel Kavramlar | ||
2 | Feminist Dramaya Giriş: Tarihsel Bağlam ve Temel Kavramlar | ||
3 | Henrik Ibsen ve Proto-Feminist Drama | ||
4 | Henrik Ibsen ve Proto-Feminist Drama | ||
5 | Caryl Churchill: Top Girls | ||
6 | Caryl Churchill: Top Girls | ||
7 | Lorraine Hansberry: A Raisin in the Sun | ||
8 | Lorraine Hansberry: A Raisin in the Sun | ||
9 | Ntozake Shange: For Colored Girls Who Have Considered Suicide / When the Rainbow Is Enuf | ||
10 | Ntozake Shange: For Colored Girls Who Have Considered Suicide / When the Rainbow Is Enuf | ||
11 | Çağdaş Feminist Drama: Kesişimlilik İncelemesi | ||
12 | Çağdaş Feminist Drama: Kesişimlilik İncelemesi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Beyin Fırtınası | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Makale Yazma | 5 | 3 | 15 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
1 | 1 | 1 | |
1 | 5 | 5 | |
2 | 6 | 12 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |