Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6020 | İNGİLİZ ROMANININ DOĞUŞU VE GELİŞİMİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Dersin sonunda öğrenciler: İngiliz romanının gelişimindeki başlıca tarihsel ve edebi dönüm noktalarını tanımlayabileceklerdir. Erken dönem İngiliz romancılarının temel eserlerini analiz edip yorumlayabileceklerdir. Romanın biçim ve içeriğine etki eden sosyo-politik ve kültürel bağlamları anlayabileceklerdir. Edebi analiz yoluyla eleştirel düşünme ve analitik yazma becerileri geliştirebileceklerdir.
1 | Öğrenciler: İngiliz romanının doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
2 | Birincil ve ikincil metinlerle eleştirel olarak ilgileneceklerdir. |
3 | Yazılı ve sözlü biçimlerde bilgili yorumlar sunabileceklerdir. İngiliz romanıyla ilgili konularda bağımsız araştırma yapabileceklerdir. |
4 | Yazılı ve sözlü biçimlerde bilgili yorumlar sunabileceklerdir. İngiliz romanıyla ilgili konularda bağımsız araştırma yapabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bu ders, 18. yüzyıldan erken 20. yüzyıla kadar İngiliz romanının doğuşu ve gelişimini tarihsel, kültürel ve edebi gelişimler çerçevesinde incelemektedir. Temel metinlerin yakından okunması ve eleştirel analizi yoluyla, romanı şekillendiren sosyo-politik bağlamlar, temalar ve anlatı teknikleri hakkında bilgi edinilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İngiliz Romanına Giriş: Tarihsel ve Kültürel Bağlamlar | ||
2 | Erken Anlatılar ve Düz Yazı Kurgu: Robinson Crusoe | ||
3 | Mektup Biçimi ve Ahlak: Pamela | ||
4 | Hiciv ve Toplumsal Eleştiri: Tom Jones | ||
5 | Evcil Romanın Yükselişi: Pride and Prejudice | ||
6 | Ara Sınav Öncesi Gözden Geçirme ve Tartışma | ||
7 | Gotik ve Psikolojik Temalar: Jane Eyre | ||
8 | Viktorya Toplumsal Eleştirisi: Great Expectations | ||
9 | Doğalcılık ve Trajedi: Tess of the d’Urbervilles | ||
10 | Edebi Modernizm ve Bilinç Akışı: Mrs. Dalloway | ||
11 | Yüzyıllar Boyunca Temalar ve Teknikler | ||
12 | Öğrenci Sunumları | ||
13 | Ders Özeti | ||
14 | Final Sınav Hazırlığı |
Defoe, Daniel. Robinson Crusoe (1719) Richardson, Samuel. Pamela (1740) Fielding, Henry. Tom Jones (1749) Austen, Jane. Pride and Prejudice (1813) Brontë, Charlotte. Jane Eyre (1847) Dickens, Charles. Great Expectations (1861) Hardy, Thomas. Tess of the d’Urbervilles (1891) Woolf, Virginia. Mrs. Dalloway (1925)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 6 | 18 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
1 | 6 | 6 | |
1 | 6 | 6 | |
6 | 5 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |