GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IDE6015 UYGULAMALI DİLBİLİM OKUMALARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu ders, uygulamalı dilbilim alanındaki çeşitli teorik ve ampirik araştırma alanlarına odaklanarak önemli okumaları incelemektedir. Öğrenciler, dil edinimi, toplumdilbilim, dil politikası, çok dillilik, dil ve kimlik, dil değerlendirmesi gibi konulardaki temel kavramlar, metodolojiler ve tartışmaları eleştirel bir şekilde irdeleyeceklerdir. Amaç, öğrencilerin uygulamalı dilbilim anlayışını derinleştirmek ve eleştirel okuma, analitik ve tartışma becerilerini geliştirmektir.



1 Öğrenciler uygulamalı dilbilim alanındaki temel ve güncel okumaları anlayabilecek ve eleştirel olarak analiz edebileceklerdir.
2 Öğrenciler uygulamalı dilbilimdeki temel kuramları ve metodolojik yaklaşımları tanıyabilecek ve tartışabileceklerdir.
3 Öğrenciler uygulamalı dilbilim alanındaki teorik bilgileri dil öğretimindeki pratik konulara uygulayabileceklerdir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Uygulamalı Dilbilime Giriş, Dil Edinim Kuramları, Uygulamalı Dilbilimde Toplumdilbilim, Dil ve Kimlik, Çok dillilik ve Diller Ötesilik Kuramı, Dil Politikası ve Planlaması, Uygulamalı Dilbilimde Söylem Çözümlemesi, Eleştirel Uygulamalı Dilbilim, Dil Değerlendirmesi, Dil Öğretiminde Edimbilim, Uygulamalı Dilbilimde Teknoloji, Derlem Dilbilim Uygulamaları, Kültürlerarası İletişim, Dersin Genel Değerlendirmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta: Uygulamalı Dilbilime Giriş: Uygulamalı dilbilimin kapsamı, tarihi ve gelişimi üzerine temel okumalar.
2 2. Hafta: Dil Edinim Kuramları: Davranışçı, bilişsel ve sosyal perspektifler de dahil olmak üzere birinci ve ikinci dil edinim teorileri üzerine okumalar.
3 3. Hafta: Uygulamalı Dilbilimde Toplumdilbilim: Dil çeşitliliği, dil değiştirme ve dil ideolojilerinin incelenmesi.
4 4. Hafta: Dil ve Kimlik: Dilin kimlik oluşumundaki rolünü araştıran okumalar.
5 5. Hafta Çok Dillilik ve Diller Ötesilik Kuramı: Çok dillilik, diller ötesilik ve dil eğitimi üzerine temel metinler.
6 6. Hafta: Dil Politikası ve Planlaması: Dil politikası, planlaması ve bunların sosyal etkileri üzerine okumaların incelenmesi.
7 7. Hafta: Uygulamalı Dilbilimde Söylem Analizi: Söylem analizi yöntemlerinin tanıtılması, sosyal bağlamlarda dil kullanımının incelenmesi.
8 8. Hafta: Eleştirel Uygulamalı Dilbilim: Eleştirel teorileri ve uygulamalı dilbilimin sosyal adalet konularını ele almadaki rolünü irdeleme.
9 9. Hafta: Dil Değerlendirmesi: Dil testleri, değerlendirme ilkeleri ve etik hususlar üzerine okumalar.
10 10. Hafta: Dil Öğretiminde Edimbilim: Edimbilimsel yetkinliği ve dil öğretimini nasıl şekillendirebileceğini irdeleme.
11 11. Hafta: Uygulamalı Dilbilimde Teknoloji: Teknolojinin dil öğrenimi ve öğretimindeki rolünün incelenmesi.
12 12. Hafta: Derlem Dilbilim Uygulamaları: Derlem dilbilimi ve dil pedagojisindeki uygulamaları üzerine okumalar.
13 13. Hafta: Kültürlerarası İletişim: Kültürlerarası yetkinlik, iletişim ve dil eğitimi üzerine temel metinler.
14 14. Hafta: Dersin Genel Değerlendirmesi: Ana kavramların gözden geçirilmesi, çıkarımların tartışılması ve ders boyunca edinilen anlayışların sentezlenmesi.

Dörnyei, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics. Oxford University Press. Mackey, A., & Gass, S. M. (2015). Second Language Research: Methodology and Design. Routledge. Paltridge, B., & Phakiti, A. (2015). Research Methods in Applied Linguistics: A Practical Resource. Bloomsbury.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 30


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 10 10
Rapor Sunma 1 20 20
Proje Sunma 1 20 20
Makale Yazma 1 70 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
[OC] 2 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
[OC] 3 5 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek