Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6006 | İKİNCİ DİL EDİNİMİ KURAMLARI-II | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere ikinci dillerin nasıl edinildiğine dair kapsamlı bir anlayış sağlamak ve onları dil öğretimi ve araştırmasında SLA kavramlarını analiz etmek ve uygulamak için gerekli teorik ve pratik bilgiyle donatmaktır. Ders, ikinci dil öğreniminin bilişsel, sosyal ve kültürel boyutları hakkında eleştirel düşünmeyi teşvik edecektir.
Prof. Dr. Turgay HAN
1 | Dersin sonunda öğrenciler: Önemli SLA teorilerini ve çerçevelerini anlayacaklar. |
2 | Dersin sonunda öğrenciler yaş, motivasyon ve bağlam gibi ikinci dil edinimini etkileyen faktörleri analiz edeceklerdir. |
3 | Dersin sonunda öğrenciler SLA kavramlarını dil öğretimi ve değerlendirme uygulamalarına uygulayacaklardır. |
Birinci Öğretim
-
Bu ders, İkinci Dil Edinimi (SLA) alanındaki temel teorileri, araştırma bulgularını ve pratik uygulamaları inceler. Öğrenciler, bilişsel, sosyal ve çevresel faktörleri göz önünde bulundurarak, birinci dilden sonra dillerin nasıl öğrenildiğini inceleyeceklerdir. Ders ayrıca dil öğretimi ve öğrenimi için çıkarımları da tartışır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | Temel Teoriler: Davranışçılık, İçgüdücülük | ||
3 | Girdi ve Etkileşimin Rolü | ||
4 | |||
5 | Yaş ve İkinci Dil Edinimi | ||
6 | İkinci Dil Ediniminde Motivasyon | ||
7 | |||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İkinci Dil Gelişimi | ||
10 | |||
11 | Dil Öğreniminde Teknoloji | ||
12 | |||
13 | Sınıf Uygulamaları | ||
14 | Kapanış ve Gözden Geçirme | ||
15 | Final Sınavı |
Ortega, L. (2013). Understanding Second Language Acquisition. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 4 | 5 | 20 |
5 | 5 | 25 | |
10 | 10 | 100 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |