Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6002B | AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ-II | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Çeşitli metodolojiler de dahil olmak üzere akademik araştırmanın temellerini anlamak. 2. Bir araştırma sorusu geliştirmek ve buna karşılık gelen bir araştırma planı formüle etmek. 3. Literatür incelemeleri yapmak, verileri analiz etmek ve bulguları etkili bir şekilde sunmak. 4. İntihal, fikri mülkiyet ve onay gibi konuları ele alarak araştırmada etik ilkeleri tanımak ve uygulamak. 5. Araştırmadaki etik ikilemleri aşmak için vaka çalışmalarını ve gerçek dünya senaryolarını değerlendirmek.
Prof.Dr. Turgay HAN
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler çeşitli metodolojiler de dahil olmak üzere akademik araştırmanın temellerini anlayabilmelidirler. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler bir araştırma sorusu geliştirebilmeli ve buna uygun bir araştırma planı formüle edebilmelidir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler literatür taraması yapabilmeli, verileri analiz edebilmeli ve bulguları etkili bir şekilde sunabilmelidir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders öğrencilere akademik araştırmanın yöntemleri ve etik ilkeleri konusunda kapsamlı bir temel sağlar. Öğrenciler araştırma planlama, yürütme ve sunmada yer alan adımları ve çeşitli akademik disiplinlerde ortaya çıkan etik zorlukları anlamayı öğreneceklerdir. Konular arasında araştırma metodolojileri, veri toplama ve analizi, intihalden kaçınma ve kurumsal etik standartlara uyma yer alır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Akademik Yazı ve Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2 | Akademik Metinleri Anlama | ||
3 | Akademik Makalelerin Yapısı | ||
4 | Araştırma Soruları Oluşturma | ||
5 | Atıf ve Kaynakça | ||
6 | Akademik Kelime Dağarcığı ve Üslup | ||
7 | İntihal ve Akademik Dürüstlük | ||
8 | Araştırma Önerisi Yazma | ||
9 | Veri Yorumlama ve Tartışma Bölümleri | ||
10 | Etkili Özet Yazımı | ||
11 | Akran Değerlendirme ve Düzenleme Teknikleri | ||
12 | Araştırma Sunumu | ||
13 | Araştırma Sunumu | ||
14 | Araştırmada Etik | ||
15 | Ders Tekrarı ve Sınav Hazırlığı |
Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches by John W. Creswell. The Craft of Research by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
4 | 7 | 28 | |
4 | 5 | 20 | |
5 | 5 | 25 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |