Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6031 | KLASİK EDEBİYAT | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Klasik edebiyatın temel tema ve tekniklerini analiz etmek. Klasik metinlerin sosyo-kültürel ve tarihsel bağlamlarını anlamak. Klasik eserlerin sonraki edebi gelenekler üzerindeki etkilerini araştırmak. Yakın okuma yoluyla eleştirel düşünme ve analitik yazma becerileri geliştirmek.
1 | Öğrenciler, klasik edebiyat eserlerindeki temel temaları, edebi teknikleri ve kültürel bağlamları analiz edebilecektir. |
2 | Öğrenciler, farklı tarihsel dönemlerden ve bölgelerden gelen klasik metinleri karşılaştırabilecek ve karşıtlıklarını belirtebilecektir. |
3 | Öğrenciler, klasik metinlerle eleştirel olarak ilgilenen iyi yapılandırılmış makaleler üretebilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, destan, dram ve düzyazı gibi çeşitli türlerde klasik edebiyatın önemli eserlerini inceler. Öğrenciler, antik, ortaçağ ve erken modern dönemlerden gelen metinlerle etkileşimde bulunarak, bu eserlerin kültürel, tarihsel ve felsefi önemini araştırır. Kahramanlık, ahlak, aşk ve insan mücadelesi gibi temalar ilgili bağlamlarında analiz edilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Klasik Edebiyata Giriş ve Tarihsel Çerçevesi | ||
2 | Klasik Edebiyata Giriş ve Tarihsel Çerçevesi | ||
3 | Homeros’un İlyada’sı – Savaş ve Kahramanlık Temaları | ||
4 | Homeros’un İlyada’sı – Savaş ve Kahramanlık Temaları | ||
5 | Virgil’in Aeneis’i | ||
6 | Virgil’in Aeneis’i | ||
7 | Sophokles’in Kral Oedipus’u – Tragedya ve Kader | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Makale Sunumu | ||
10 | Makale Sunumu | ||
11 | Makale Sunumu |
Homer. (1999). The Iliad. Translated by Robert Fagles. Penguin Classics. Sophocles. (2004). Oedipus Rex. Translated by Robert Fagles. Penguin Classics. Virgil. (1990). The Aeneid. Translated by Robert Fitzgerald. Vintage Classics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
3 | 5 | 15 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |