Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDE6027 | İRLANDA TİYATROSU-I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilere İrlanda tiyatrosunun tarihsel ve kültürel bağlamlarını tanıtmak. Öğrencileri İrlanda Edebiyat Uyanışı’nın önemli isimleriyle tanıştırmak. İrlanda tiyatrosunun temsilci eserlerini eleştirel bir şekilde analiz etmek. Tiyatronun İrlanda kimliği ve siyaseti üzerindeki rolünü vurgulamak.
1 | İrlanda tiyatrosunun tarihsel ve kültürel önemini anlamak. |
2 | Oyunları sosyo-politik bağlamları içinde analiz etmek. |
3 | Eleştirel yorumlama ve akademik yazma becerilerini geliştirmek. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, İrlanda tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini, kültürel, tarihsel ve politik boyutlarına odaklanarak inceler. J.M. Synge, Lady Gregory ve W.B. Yeats gibi önemli oyun yazarları ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Irlanda Tiyatrosuna Giriş | ||
2 | İrlanda Edebiyat Uyanışı: Arka Plan ve Bağlam | ||
3 | W.B. Yeats ve Abbey Tiyatrosu | ||
4 | Lady Gregory: Spreading the News | ||
5 | J.M. Synge: The Playboy of the Western World (Bölüm 1) | ||
6 | J.M. Synge: The Playboy of the Western World (Bölüm 2) | ||
7 | Ara Sınav Öncesi Değerlendirme ve Tartışma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sean O’Casey: Juno and the Paycock (Bölüm 1) | ||
10 | Sean O’Casey: Juno and the Paycock (Bölüm 2) | ||
11 | İrlanda Tiyatrosunun Kültürel ve Politik Boyutları | ||
12 | İrlanda Tiyatrosunda Kimlik Temaları | ||
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Final Sınav Öncesi Değerlendirme |
Christopher Murray, Twentieth-Century Irish Drama J.M. Synge, The Playboy of the Western World Lady Gregory, Spreading the News
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 5 | 5 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 4 | 5 | 20 |
Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
5 | 5 | 25 | |
3 | 1 | 3 | |
5 | 5 | 25 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |