Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG6099-21 | İŞLEVSEL GENOMİK | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; işlevsel genomikste temel kavramlar ve teknikler hakkında ileri düzeyde bilgi verilmesi, bakteri, virüs ve ökaryotik organizmaların genom dizilemeleri, gen anotasyonları ve genom haritalama, gen işlevi ve genetik tarama, sistem biyolojisi, metagenomiks ve transkriptomiks ile işlevsel genomiks yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KALINDAMAR
1 | Güncel işlevsel genomiks çalışmalarını kavrayacak bilgi ve beceriye sahip olur. |
2 | Gen ve genom analiz metotlarını etkin olarak kullanacak bilgiye sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste; genom dizileme, gen anotasyonu ve işlevi, genetik haritalama, sistem biyolojisi, metagenomiks ve transkriptomiks konuları işlenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İşlevsel genomikse giriş | ||
2 | Genom dizileme | ||
3 | Gen anotasyonları ve genom haritalama | ||
4 | İşlevsel genomiks yaklaşımları | ||
5 | Genin işlevi ve genetik tarama | ||
6 | Düzenleyici ağlar | ||
7 | Metagenomiks | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sistem biyolojisi | ||
10 | Patojenik mikroplarda fonksiyonel genomik | ||
11 | Fonksiyonel genomik uygulamaları I | ||
12 | Fonksiyonel genomik uygulamaları II | ||
13 | Transkriptomiks | ||
14 | Epigenomiks | ||
15 | Final sınavı |
Bioinformatics and Functional Genomics, Jonathan Pevsner, 3th Edition, Blackwell Pub, 2015.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
1 | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 5 | |||||
[OC] 2 | 4 | 4 | 5 |