Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAN6029 | ORTA VE GEÇ DÖNEM BİZANS MİMARİSİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Derste, İkonaklazma Dönemi sonrasında, ritüellerin değişmesiyle birlikte bunun kilise mimarisine yansıması ve mimarideki yeni biçimler incelenmektedir. Bu ders, öğrencilerin İkonaklazma Dönemi sonrasında Kilise mimarisinin değişimini, ortaya çıkan yeni plan tiplerini öğrenmelerini; Orta ve Son Bizans Dönemi kilise Mimarisi’nin yapısal karekterini çözümleyerek kavramalarını amaçlar.
Doç. Dr. Seçkin Evcim
1 | Orta ve Geç Dönem Bizans Mimarisi ile ilgili genel bilgiye sahip olur. |
2 | Orta ve Geç Dönem Bizans Mimarisi ile ilgili literatür hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
3 | Orta ve Geç Dönem Bizans Mimarisi ile ilgili tartışmalı veriler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Orta ve Geç Dönem Bizans Mimarisi ile ilgili sorunların nasıl çözülmesi gerektiği konusunda yeni yöntemler ve verilerin nasıl sağlanması gerektiğini öğrenir. |
5 | Orta ve Geç Dönem Bizans Mimarisi ile ilgili tartışmalı konularda yeni değerlendirmeler ve öneriler getirebilecek birikime sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İkonaklazma Dönemi sonrasında Anadolu ve Anadolu dışında inşa edilmiş olan kiliseler, plan şekillerine göre, gruplara ayrılarak ele alınmaktadır. Orta ve Son Bizans Dönemi Anıtsal Dini Mimarlık örnekleri içinde: Kapalı Yunan Haçı Planlı Kiliseler Dehlizli Plan Tipinde inşa edilmiş kiliseler Sekiz Destekli Kiliseler Yonca Plan Tipi Bazilika-Haç Planın birlikte uygulandığı Kiliseler Son Bizans Döneminde inşa edilen ek yapılar. Orta ve Son Bizans Dönemi Kilise mimarisinde cephe özellikleri ve değişimleri incelenmektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 9-15. yüzyıl arasında Bizans tarihi coğrafyası | ||
2 | İkonoklast Dönem | ||
3 | İkonoklast Dönemin Bizans Mimarisine etkileri | ||
4 | Kapalı Yunan Haçı plan tipinin ilk örnekleri ve kökenleri | ||
5 | Örneklerle Orta Dönem Bizans Mimarisinin genel özellikleri ve plan çeşitlemeleri | ||
6 | Örneklerle Geç Dönem Bizans Mimarisinin genel özellikleri ve plan çeşitlemeleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Öğrencilere araştırma konusu dağıtımı yapılması | ||
9 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
10 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
11 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
12 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
13 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
14 | Öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili bilgi vermeleri ve yönlendirme | ||
15 | Öğrencinin sunum yapması ve araştırma sonuçları üzerine son bir değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
C. Mango (Çev. M. Kadiroğlu), Bizans Mimarisi, Ankara, 2006. S. Eyice, Son Devir Bizans Mimarisi, İstanbulda Palaiologoslar Devri Anıtları, 1980. T. F. Mathews, The Byzantine Churches of İstanbul, A Photographic Survey, Pennsilvania State Univ. Pres., 1976. Wolfgang Müler- Wiener, İstanbulun Tarihsel Topografyası, (çev.Ü.Sayın), Yapıkredi Yayınları, 2002. R. G. Ousterhoud, The Architecture of Kariye Camii in İstanbul, Dumbarton Oaks Studies, XXV, 1987. C.L. Striker, The Myralaion (Bodrum Camii) in İstanbul, Princeton Univ.Press, New Jersey, 1981.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||||||
[OC] 5 |