Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAN6012 | TÜRK SANATI İKONOGRAFİSİ-I | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İslamiyet sonrası Türk sanatında önemli bir yeri olan Selçuklu sanatı, İran, Maveraünnehir ve Horasan Coğrafyasına yayılmış olup, mimari ve süsleme sanatları açısından da Orta Asya ve Horasan geleneklerini Azerbaycan ve Doğu Anadolu üzerinden Anadolu’ya kadar ulaştırmış bir sanattır. Bu bağlamda Selçuklu sanatındaki eserlerin kaynakları ve eserlerdeki yorumların yüzyıllar içindeki değişimi ikonografik olarak irdelenecektir.
Doç. Dr. Sevinç Eren
1 | Konu ile ilgili kaynakları tanır |
2 | Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar |
3 | İkonografik yorumlama yeteneği kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Selçuklular mimari yanı sıra hat, tezhip, minyatür, çini, halı, kilim gibi sanat dallarında birbirinden değerli eserleri bırakmıştır. Selçuklu Sanatını değerlendirmek gerekli olan ikonografik çözümlemenin yapılabilmesi için bu coğrafyalarda üretilen eserlerin üslup ve teknikleri değişim, gelişim , geleneksellik bağlamında tartışılacak, ayrıca konu ile ilgili araştırmalar ve yayınlar üzerinde çalışılarak yeni araştırma konuları sunma becerisi kazandırılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Selçuklu Sanatının Kaynakları | ||
2 | Sanat Tarihinin yeni alanları: İkonografi ve İkonolojinin ortaya çıkışı | ||
3 | Selçuklu Dönemiyle ilgili birinci el kaynaklar | ||
4 | Selçuklu mimarisiyle ilgili ikonografik yayınlar | ||
5 | Selçuklu mimarisiyle ilgili ikonografik yayınlar | ||
6 | Selçuklu mimarisiyle ilgili ikonografik yayınlar | ||
7 | Selçuklu el sanatlarıyla ilgili İkonografik araştırmalar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Selçuklu el sanatlarıyla ilgili İkonografik araştırmalar | ||
10 | Resim, mimari ve taşınabilir nitelikteki el sanatı ürünlerindeki dinsel konulu sahneler | ||
11 | Resim, mimari ve taşınabilir nitelikteki el sanatı ürünlerindeki dinsel konulu sahneler | ||
12 | Resim, mimari ve taşınabilir nitelikteki el sanatı ürünlerindeki dinsel konulu sahneler | ||
13 | İkonografik yorumlama | ||
14 | İkonografik yorumlama | ||
15 | İkonografik yorumlama | ||
16 | Final sınavı |
MÜLAYİM, S, Değişimin Tanıkları, Ortaçağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, İstanbul, Kaknüs Yayınları. KUBAN, Doğan. Anadolu Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul, 1965. KUBAN, Doğan. Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul, 2002. ÖNEY, Gönül. Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El Sanatları, Ankara, 1978. KIZILTAN, Ali. Anadolu Beyliklerinde Cami ve Mescitler, İstanbul, 1958. SÖZEN, Metin. Anadolu Medreseleri, Selçuklu ve Beylikler Devri, İstanbul, 1970, 1972. ÖNEY, Gönül. Beylikler Devri Sanatı, XIV-XV. Yüzyıl (1300-1453), Ankara, 1989.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Seminer | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 5 |