GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SAN6000T TEZ DANIŞMANLIĞI Ders 1 1 30.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yüksek lisans öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.


Prof. Dr. Ahmet Ali Bayhan, Prof. Dr. Şerife Tali, Prof. Dr. Hasan Buyruk, Doç. Dr. Sevinç Eren, Doç. Dr. Seçkin Evcim, Doç. Dr. Fevziye Eker


1 Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır.
2 Akademik düşünme becerilerini içselleştirir.
3 Bilimsel araştırma sürecini açıklar
4 Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler
5 Konuyla ilgili literatürü yazar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uzmanlık Alan Dersi; yüksek lisans öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarması, öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik bir derstir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması.
2 Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması
3 İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması
4 YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veritabanları hakkında bilgi vermek
5 Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi
6 Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi
7 Öğrencinin sunum yapması
8 Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi
9 Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması
10 Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular
11 İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi
12 Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması
13 Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması
14 Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti
15 Genel değerlendirme
16 Öğrencinin sunum yapması

Çalıştığı alan ile ilgili danışman hocanın önerdiği kitaplar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 8 128
Soru-Yanıt 16 4 64
Gösterme 16 4 64
Rapor Hazırlama 2 100 200
Rapor Sunma 2 8 16
Makale Kritik Etme 8 12 96
Bireysel Çalışma 14 12 168
Okuma 14 12 168
Toplam İş Yükü (saat) 904

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 3 3 5
[OC] 2 2 5 3
[OC] 3 5 5 3 3
[OC] 4 3
[OC] 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek