Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6067 | ÇAĞDAŞ DÖNEM DİNİ VE SİYASİ DÜŞÜNCE | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu ders, çağdaş İslam düşüncesinde gelişen dini ve siyasi fikirleri mukayese ederek analiz etmeyi hedeflemektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Samet KARAHÜSEYİN
1 | Çağdaş İslam düşüncesini anahatlarıyla tanır. |
2 | Modern İslam düşünürlerinin dini ve siyasi görüşlerini mukayese eder. |
3 | Çağdaş İslam düşüncesinin etki alanını ve gelecek vizyonunu analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çağdaş İslam düşüncesi, modernist düşünürler ve bunların fikirleri etrafında gelişen akımlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş İslam Düşüncesine Giriş | ||
2 | Çağdaş İslam Düşüncesine Giriş | ||
3 | Çağdaş İslam Düşüncesi | ||
4 | Modern Kelam Düşüncesi | ||
5 | Kelam'da Yenilik Arayışları | ||
6 | Kelam'da Yenilik Arayışları | ||
7 | Çağdaş İslam Düşünürleri | ||
8 | Çağdaş İslam Düşünürleri | ||
9 | İslam Düşüncesinde Yenilikçi Akımlar | ||
10 | İslam Düşüncesinde Yenilikçi Akımlar | ||
11 | Modern Düşünürlerin Dini Görüşleri | ||
12 | Modern Düşünürlerin Dini Görüşleri | ||
13 | Modern Düşünürlerin Siyasi Görüşleri | ||
14 | Modern Düşünürlerin Siyasi Görüşleri |
Mehmet Ali Büyükkara, Çağdaş İslami Akımlar, İstanbul: Klasik Yayınları, 2017. M. Sait Özervarlı, Kelamda Yenilik Arayışları, İstanbul: İSAM Yayınları, 2024.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 156 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
[OC] 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
[OC] 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |