Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6098 | KIRAAT iLMİ METODOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kıraat ilmi eğitim-öğretiminin sistematiğini ve metotlarını kavrama.
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa HATİPOĞLU
1 | Kırâat Ekollerinin ve metotodoloji farklılıkları bilir ve ugulamalarını açıklar. |
2 | Hz. Peygamber Dönemi Sonrası Kırâat Öğretimini bilir |
3 | Tedvin Dönemi Kırâat Öğretimini bilir. |
4 | Resmu’l-Mushaf-Kırâat İlmi Münasebetini bilir. |
5 | Kırâat Ekollerinin Uygulamaları ve Metodoloji Farklılıklarını bilir. |
6 | Kırâat İlminde Usûl Farklılıklarını bilir. |
7 | Kırâat İlminde usûl farklılıları ve Bunun Gelişme ve Sistemleşme Sürecine etkilierini bilir. |
8 | Vize Sınavı |
9 | Kırâat Öğretiminde Kaynak Eserler Açısından Tarikleri bilir. |
10 | Kırâat İlminde Ferşu'l-hurûf Farklılıkları bilir. |
11 | Kırâatlerin Tahsili Açısından Tarikleri bilir. |
12 | Kırâatlerin Nispet Edildikleri Şahıslar veya Sayısı Açısından Tarikleri bilir. |
13 | Kırâatlerin Okutulması (İcrâsı) Açısından Tarikleri bilir. |
14 | Öğretim Metodunun Yaygınlık Kazandığı Bölgelere İzafe Edilmesi Açısından Tarikleri bilir. |
15 | Final Sınavı |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kıraat ilminin muhtevasında yer alan Usûle Ferşu'l-hurûfa ilişkin farklılıklar ve bunların dayandığı metodoloji.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hz. Peygamber Dönemi Kırâat Öğretimi | Yok | Yok |
2 | Hz. Peygamber Dönemi Sonrası Kırâat Öğretimi | Yok | Yok |
3 | Tedvin Dönemi ve Kırâat Öğretimine Etkisi | Yok | Yok |
4 | Resmu’l-Mushaf-Kırâat İlmi Münasebeti | Yok | Yok |
5 | Kırâat Ekollerinin Uygulamaları ve Metodoloji Farklılıkları | Yok | Yok |
6 | Kırâat İlminde Usûl Farklılıkları | Yok | Yok |
7 | Kırâat İlminde usûl farklılıları ve Bunun Gelişme ve Sistemleşme Süreci | Yok | Yok |
8 | Vize Sınavı | Yok | Yok |
9 | Kırâat Öğretiminde Kaynak Eserler Açısından Tarikler | Yok | Yok |
10 | Kırâat İlminde Ferşu'l-hurûf Farklılıkları | Yok | Yok |
11 | Kırâatlerin Tahsili Açısından Tarikler | Yok | Yok |
12 | Kırâatlerin Nispet Edildikleri Şahıslar veya Sayısı Açısından Tarikler | Yok | Yok |
13 | Kırâatlerin Okutulması (İcrâsı) Açısından Tarikler | Yok | Yok |
14 | Öğretim Metodunun Yaygınlık Kazandığı Bölgelere İzafe Edilmesi Açısından Tarikler | Yok | Yok |
15 | Final Sınavı | Sınav | Yok |
1. İbnü’l-Cezerî, Ebu’l-Hayr Şemsüddîn Muhammed b. Muhammed (833/1429); en-Neşr fi’l-kırââti’l-’aşr, Ali b. Muhammed Dabbâ’ (thk.), Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, ty., I-II. 2. Akdemir, Mustafa Atilla. Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2. Basım, 2015. 3. Feyizli, Hasan Tahsin. Kırâat-ı Aşere. Ankara: DİB Yayınları, 2. Basım, 2018. 4. Koyuncu, Recep. Kıraat İlmi ve Takrib Usûlü. İstanbul: Hacıveyiszade İlim ve Kültür Vakfı, 2018. Akdemir, M. Atilla. “İbnü’l-Cezerî’nin Eserlerinde Med Mertebeleri, Ölçülendirme Tercihleri ve Uygulamaya Yansıyan Hususlar”. 159-195. Bursa, 2018. 5. Akdemir, Mustafa Atilla. Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2. Basım, 2015. 6. Akdemir, Mustafa Atilla. “Kıraat İlmi Eğitim-Öğretiminde Med Mertebeleri ve Ölçüleri Bağlamında Oluşan Ekoller”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 45 (2018), 15-49. 7. Dimyâtî, Ahmed b. Muhammed b. Ahmed b. Abdilğanî el-Bennâ. İthâfu fuzalâi’l-beşer bi’l-kırââti’l-erbe‘ate ‘aşer. thk. Şaban Muhammed İsmail. 2 Cilt. Beyrut: Âlemü’l-Kütüb, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 4 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||
[OC] 6 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 7 | 4 | ||||||||||||||||
[OC] 8 | 4 | ||||||||||||||||
[OC] 9 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 10 | 4 | ||||||||||||||||
[OC] 11 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 12 | 4 | ||||||||||||||||
[OC] 13 | 4 | ||||||||||||||||
[OC] 14 | 4 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 15 | 4 |