GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİB6098 KIRAAT iLMİ METODOLOJİSİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kıraat ilmi eğitim-öğretiminin sistematiğini ve metotlarını kavrama.


Dr. Öğr. Üyesi Mustafa HATİPOĞLU


1 Kırâat Ekollerinin ve metotodoloji farklılıkları bilir ve ugulamalarını açıklar.
2 Hz. Peygamber Dönemi Sonrası Kırâat Öğretimini bilir
3 Tedvin Dönemi Kırâat Öğretimini bilir.
4 Resmu’l-Mushaf-Kırâat İlmi Münasebetini bilir.
5 Kırâat Ekollerinin Uygulamaları ve Metodoloji Farklılıklarını bilir.
6 Kırâat İlminde Usûl Farklılıklarını bilir.
7 Kırâat İlminde usûl farklılıları ve Bunun Gelişme ve Sistemleşme Sürecine etkilierini bilir.
8 Vize Sınavı
9 Kırâat Öğretiminde Kaynak Eserler Açısından Tarikleri bilir.
10 Kırâat İlminde Ferşu'l-hurûf Farklılıkları bilir.
11 Kırâatlerin Tahsili Açısından Tarikleri bilir.
12 Kırâatlerin Nispet Edildikleri Şahıslar veya Sayısı Açısından Tarikleri bilir.
13 Kırâatlerin Okutulması (İcrâsı) Açısından Tarikleri bilir.
14 Öğretim Metodunun Yaygınlık Kazandığı Bölgelere İzafe Edilmesi Açısından Tarikleri bilir.
15 Final Sınavı

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kıraat ilminin muhtevasında yer alan Usûle Ferşu'l-hurûfa ilişkin farklılıklar ve bunların dayandığı metodoloji.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hz. Peygamber Dönemi Kırâat Öğretimi Yok Yok
2 Hz. Peygamber Dönemi Sonrası Kırâat Öğretimi Yok Yok
3 Tedvin Dönemi ve Kırâat Öğretimine Etkisi Yok Yok
4 Resmu’l-Mushaf-Kırâat İlmi Münasebeti Yok Yok
5 Kırâat Ekollerinin Uygulamaları ve Metodoloji Farklılıkları Yok Yok
6 Kırâat İlminde Usûl Farklılıkları Yok Yok
7 Kırâat İlminde usûl farklılıları ve Bunun Gelişme ve Sistemleşme Süreci Yok Yok
8 Vize Sınavı Yok Yok
9 Kırâat Öğretiminde Kaynak Eserler Açısından Tarikler Yok Yok
10 Kırâat İlminde Ferşu'l-hurûf Farklılıkları Yok Yok
11 Kırâatlerin Tahsili Açısından Tarikler Yok Yok
12 Kırâatlerin Nispet Edildikleri Şahıslar veya Sayısı Açısından Tarikler Yok Yok
13 Kırâatlerin Okutulması (İcrâsı) Açısından Tarikler Yok Yok
14 Öğretim Metodunun Yaygınlık Kazandığı Bölgelere İzafe Edilmesi Açısından Tarikler Yok Yok
15 Final Sınavı Sınav Yok

1. İbnü’l-Cezerî, Ebu’l-Hayr Şemsüddîn Muhammed b. Muhammed (833/1429); en-Neşr fi’l-kırââti’l-’aşr, Ali b. Muhammed Dabbâ’ (thk.), Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, ty., I-II. 2. Akdemir, Mustafa Atilla. Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2. Basım, 2015. 3. Feyizli, Hasan Tahsin. Kırâat-ı Aşere. Ankara: DİB Yayınları, 2. Basım, 2018. 4. Koyuncu, Recep. Kıraat İlmi ve Takrib Usûlü. İstanbul: Hacıveyiszade İlim ve Kültür Vakfı, 2018. Akdemir, M. Atilla. “İbnü’l-Cezerî’nin Eserlerinde Med Mertebeleri, Ölçülendirme Tercihleri ve Uygulamaya Yansıyan Hususlar”. 159-195. Bursa, 2018. 5. Akdemir, Mustafa Atilla. Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2. Basım, 2015. 6. Akdemir, Mustafa Atilla. “Kıraat İlmi Eğitim-Öğretiminde Med Mertebeleri ve Ölçüleri Bağlamında Oluşan Ekoller”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 45 (2018), 15-49. 7. Dimyâtî, Ahmed b. Muhammed b. Ahmed b. Abdilğanî el-Bennâ. İthâfu fuzalâi’l-beşer bi’l-kırââti’l-erbe‘ate ‘aşer. thk. Şaban Muhammed İsmail. 2 Cilt. Beyrut: Âlemü’l-Kütüb, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 151

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 5 4 4 3 5 5 4 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4
[OC] 2 4 4
[OC] 3 4 5
[OC] 4 4 5
[OC] 5 4 4
[OC] 6 5
[OC] 7 4
[OC] 8 4
[OC] 9 5
[OC] 10 4
[OC] 11 5
[OC] 12 4
[OC] 13 4
[OC] 14 4 5
[OC] 15 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek