GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİB6072 KELAM PROBLEMLERİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Kelâm ilminin doğuş sebepleri üzerinde durmak suretiyle Kur'ân'ı doğru anlamada akletmenin önemini kavratmak; kelâmın temel meseleleri ve çözüm şekillerini aydınlatıcı mahiyette geniş bir ufuk kazandırmak.


Prof. Dr. Ömer Aydın


1 İnanç Problemlerini Tanıtmak
2 İnanç meselelelerini rasyonel ve tutarlı bir biçimde kavrama, tartışma ve değerlendirme kabiliyeti kazandırmak.
3 Sistematik kelam konuları üzerinden kelâmın güncelliğini ve dinamikliğini kavratmak.
4 Sistematik inanç meseleleri üzerinden İlahiyat alanında yeterlilikleri kazanma becerisi geliştirmek.

Birinci Öğretim



[Yok]


Ders, çağın felsefî, sosyal, kültürel ve bilimsel konuları karşısında İslâm dininin sahih dini görüşünü kelâm yöntemiyle ortaya koymayı ve kelâmın sorun çözme mantığını kavratmayı içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Varlık Teorisi
2 Yaratma Teorileri ve Yoktan Yaratma
3 Bilgi Teorisi
4 İstidlal Yöntemleri
5 İman Meselesi
6 Allah'ın Varlığının Delilleri
7 Allah'ın Sıfatları
8 Halku'l-Kur'an Meselesi
9 Ara sınav
10 İnsan Fiilleri, Kesb ve İrade Meselesi
11 Kaza, Kader, Hidayet, Dalalet, Ecel ve Rızık Meseleleri
12 Hüsün-Kubuh Meselesi
13 Salah-Aslah ve Kötülük Problemi
14 Ateizm Problemi
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Okuma 16 2 32
14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 136

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 2 3 3 5 3 3 4 3 3 3 5 3 3 4 3 3 5
[OC] 2 4 4 3 3 3 4 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 4
[OC] 3 3 4 4 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 3 4 3
[OC] 4 4 3 5 3 3 3 5 3 5 3 3 4 5 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek