Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6036 | KLASİK MODERN ARAPÇA METİNLERDE İ'RAB | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Klasik ve Modern metinleri doğru okuma becerisi kazandırma
Dr. Öğretim Üyesi Sedat Tuna
1 | Lafzî İra'b |
2 | Çoğul çeşitleri |
3 | Fiiller ve Kalıplar |
4 | İsimler |
5 | Zamirler, ismi işaretler ve İsmi mevsuller |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok
Önerilen başka husus yoktur
Klasik ve Modern metin örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kelime çeitleri | ||
2 | İra'b Çeşitleri | ||
3 | İra'b Alametleri | ||
4 | Harekelerin kullanımı | ||
5 | Mureb (değişken) İsimler | ||
6 | Mebni (değişmeyen) İsimler | ||
7 | Geçmiş, Şimdiki ve Gelecek zaman ifade eden fiiller | ||
8 | Emir ve Nehiy çeşitleri | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Zamir Çeşitleri | ||
11 | İkil ve Çoğul isimler | ||
12 | |||
13 | Tenvin ve Esre kabul etmeyen isimler | ||
14 | Altı isim ve ira'bı | ||
15 | Final sınavı |
Prof. Dr. Hüseyin Tural Arapça Gramer ve İ'rab Teknikleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |