Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6032 | ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Arap dilinin öğretim tekniklerini uygulamalı ve metinler üzerinde kavratmak.
Dr. Öğretim Üyesi Cemal Sandıkcı
1 | Öğrencilerin Arap dilini tanımalarını sağlamak |
2 | Öğrencilerin Arap dilinin Türk dili ile karşılaştırma yapabilme becerileri kazandırmak |
3 | Öğrencilere klasik metinleri anlayabilme becerisi kazandırmak. |
4 | Öğrencilerin klasik arapça metinlerle modern arapça metinleri karşılaştırma yapabilmelerini sağlamak |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Arap dilinin genel özellikleri, yapısı, içeriği ve Kurandaki kullanım özellikleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Arap dili hakkında bilgi | ||
2 | Arap Edebiyatına genel bir bakış | ||
3 | Genel anlamda dil öğretimi | ||
4 | Teknik ve yöntem kavramı | ||
5 | Klasik metinleri anlama yöntemi | ||
6 | Klasik metinleri anlama yöntemi | ||
7 | Modern metinlerin özellikleri | ||
8 | Modern metinlerin özellikleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Klasik ve modern metin karşılaştırmaları | ||
11 | Klasik metinlerde cümle özellikleri | ||
12 | Modern metin incelemeleri | ||
13 | Güncel bazı metin örnekleri | ||
14 | Final Sınavı |
Arapça gramer kitapları, Klasik ve modern arapça metin örnekleri, Kuran
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
[OC] 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |