Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6030 | DİNİ METİNLER | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Öğrencileri dini metin kavramını tanıtarak, bu metinleri anlama ve yorumlama metodlarını kavratmak
Dr. Öğretim Üyesi Cemal Sandıkcı
1 | Öğrencilere dini metin kavramını tanıtmak |
2 | Öğrencilere dini metinlere hakim olan dil özelliklerini kavratmak |
3 | Öğrencilere dini metinleri Arapça olarak anlatabilme becerileri kazandırmak |
4 | Öğrencilerin Kuran dili hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Örnek tefsir metinleri, Örnek Arap dili metinleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dini metin kavramı | ||
2 | Dini metinlerin içerikleri | ||
3 | Dini metinlere hakim olan temalar | ||
4 | Klasik dini metinler, tefsir metinleri | ||
5 | Klasik dini metinler, tefsir metinleri | ||
6 | Dini metinlerin gramer özellikleri | ||
7 | Dini metinlerin gramer özellikleri | ||
8 | Bazı dini metinlerde göze çarpan uslup özellikleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Arap diline dair örnek metin okumaları | ||
11 | Arap diline dair örnek metin okumaları | ||
12 | Modern Arapça metin okumaları | ||
13 | Modern arapça metin okumaları | ||
14 | Final sınavı |
Bazı seçme Tefsir metinleri, Örnek Arapça metinler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 9 | 4 | 36 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||
[OC] 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||
[OC] 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |