GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİB6029 HADİS METİNLERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hadis edebiyatına ilişkin temel rivayet eserlerini tanımak ve bunları kaynaklık ilişkisi açısından tetkik ederek hadisin kitaplara intikal süreci ve tarzı hakkında bir sonuca varmak.


Dr. Öğr. Üyesi Yunus Yazıcı


1 Analiz ve sentez kapasitesi
2 Temel genel bilgi (kültür)
3 Temel bilgileri öğrenme.
4 Problem çözme becerisi
5 Karar verme becerisi

Birinci Öğretim


İyi düzeyde Arapça bilgisine sahip olmak.


Yok


Kütüb-i tis‘anın oluşumu, özellikleri, ilgili kaynaklardan çeşitli içerikte rivayet seçimi, seçilen rivayetlerin sened ve metin açısından değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İmâm Mâlik - Abdürrezzâk İlişkisi
2 Muvatta ve Musannef Rivayetlerinin Mukayesesi
3 Abdürrezzâk - Buhârî ilişkisi
4 Musannef-Buhârî Rivayetlerinin Mukayesesi
5 Seçilen Bazı Rivayetleri Üzerinden Buhârî’nin Özellikleri
6 Seçilen Bazı Rivayetleri Üzerinden Müslim’in Özellikleri
7 Buhârî ve Müslim Mukayesesi
8 Ara Sınav
9 Seçilen Rivayetleri Üzerinden Tirmîzî’nin Özellikleri
10 Seçilen Bazı Rivayetleri Üzerinden Ebû Dâvûd’un Özellikleri
11 Seçilen Bazı Rivayetleri Üzerinden Nesâî’nin Özellikleri
12 Seçilen Bazı Rivayetleri Üzerinden İbn Mâce’nin Özellikleri
13 Seçilen Rivayetleri Üzerinden Dârimî ve Ahmed b. Hanbel (Müsned)‘İn Özellikleri
14 Seçilen Bazı Rivayetlerin Mezkûr Kaynaklar Çerçevesinde Mukayesesi-1
15 Seçilen Bazı Rivayetlerin Mezkûr Kaynaklar Çerçevesinde Mukayesesi-2

1. İmam Buhârî, Sahîhu'l-Buhârî, Çağrı Yay. İstanbul, 1992. 2. İmam Müslim, Sahihu'l-Müslim, Çağrı Yay. İstanbul, 1992. 3. İbn Hemmâm, Abdurrezzâk, Musannef, 1983; Daru’l-İlm, Beyrut. 4.İbn Hıbbân, Muhammed, Sahîh, Daru’l-İlm, 1985, Beyrut.1985 5.Deylemî, Şiraveyh, 1987; Firdevsu’l-Ahbâr, Daru’l-Marife, Beyrut.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 3 1 3
Beyin Fırtınası 10 1 10
Makale Kritik Etme 12 1 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 8 80
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 8 1 8
14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 157

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek