Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB6000U | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 1 | 30.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yüksek lisans öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.
Supervisor of Master Thesis Doç. Dr. Hatice Çubukcu
1 | Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. |
2 | Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. |
3 | Bilimsel araştırma sürecini açıklar |
4 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler |
5 | Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar |
6 | Konuyla ilgili literatürü yazar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uzmanlık Alan Dersi; yüksek lisans öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarması, öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik bir derstir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. | ||
2 | Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması | ||
3 | İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması | ||
4 | YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veritabanları hakkında bilgi vermek | ||
5 | Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi | ||
6 | Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi | ||
7 | Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi | ||
8 | Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması | ||
9 | Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular | ||
10 | İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi | ||
11 | Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması | ||
12 | Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması | ||
13 | Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti | ||
14 | Genel değerlendirme |
Gazali: İhyau Ulumiddin Kuşeyrî: er-Risale Serrac: Luma İbn Arabi: Futuhatı Mekkiyye, Fususul Hikem Mevlana: Mesnevi
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 112 | 5 | 560 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Gözlem | 6 | 4 | 24 |
Beyin Fırtınası | 20 | 2 | 40 |
Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunma | 6 | 2 | 12 |
Seminer | 4 | 2 | 8 |
Makale Yazma | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 890 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||
[OC] 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||
[OC] 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
[OC] 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | |||
[OC] 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | |||
[OC] 6 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |