GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE6030 OKUMA EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; okuma eğitimi alanında ulusal ve uluslararası literatürde yapılan son araştırmaların incelenmesi, bulgularının değerlendirilip eğitimsel açıdan yorumlanması.


Doç. Dr. Pınar KANIK UYSAL


1 Okuma eğitiminin tüm alanları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Okuma eğitimiyle ilgili güncel araştırmalardan haberdar olur.
3 Okuma eğitimi alanlarından herhangi birinde ilgisini çeken bir konuda araştırma planlayabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Akıcı okuma, okuma güçlüğü ve giderilmesi, okuma stratejileri, okuduğunu anlama, okumanın bilişsel boyutları, okumanın duyuşsal boyutları, eleştirel okuma, okumayı ölçme ve değerlendirme alanlarında son yıllarda yapılan bilimsel araştırma ve projeler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Akıcı okuma alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
2 Akıcı okuma alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
3 Okuma güçlüğü ve giderilmesi alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
4 Okuma güçlüğü ve giderilmesi alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
5 Okuma stratejileri alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
6 Okuma stratejileri alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
7 Okuduğunu anlama alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
8 Okuduğunu anlama alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
9 Okumanın bilişsel boyutları alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
10 Okumanın bilişsel boyutları alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
11 Okumanın duyuşsal boyutları alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları
12 Okumanın duyuşsal boyutları alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
13 Eleştirel okuma alanındaki ulusal ve uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
14 Okumayı ölçme ve değerlendirme alanındaki ulusal ve uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları
15 Öğrencinin kendi seçtiği araştırma alanıyla ilgili planladığı araştırma önerisini sunumu

Kamil, M. L., Pearson, P. D., Moje, E. B., & Afflerbach, P. (2011). Handbook of reading research (Vol. 4). New York: Routledge. Diane H. Tracey Lesley Mandel Morrow (2016) Okumaya Genel Bir Bakış. Ankara: Pegem Yayıncılık. Akyol vd. (2015). Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol. Ankara: Pegem Yayıncılık. Baştuğ vd. (2018). Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 30 1 30
Makale Kritik Etme 20 1 20
Bireysel Çalışma 30 1 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 30 1 30
30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 142

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 3 4 3 4 4 4 5
[OC] 2 4 5 3 4 4 4 4
[OC] 3 5 3 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek