Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE6030 | OKUMA EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı; okuma eğitimi alanında ulusal ve uluslararası literatürde yapılan son araştırmaların incelenmesi, bulgularının değerlendirilip eğitimsel açıdan yorumlanması.
Doç. Dr. Pınar KANIK UYSAL
1 | Okuma eğitiminin tüm alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Okuma eğitimiyle ilgili güncel araştırmalardan haberdar olur. |
3 | Okuma eğitimi alanlarından herhangi birinde ilgisini çeken bir konuda araştırma planlayabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Akıcı okuma, okuma güçlüğü ve giderilmesi, okuma stratejileri, okuduğunu anlama, okumanın bilişsel boyutları, okumanın duyuşsal boyutları, eleştirel okuma, okumayı ölçme ve değerlendirme alanlarında son yıllarda yapılan bilimsel araştırma ve projeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Akıcı okuma alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
2 | Akıcı okuma alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
3 | Okuma güçlüğü ve giderilmesi alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
4 | Okuma güçlüğü ve giderilmesi alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
5 | Okuma stratejileri alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
6 | Okuma stratejileri alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
7 | Okuduğunu anlama alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
8 | Okuduğunu anlama alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
9 | Okumanın bilişsel boyutları alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
10 | Okumanın bilişsel boyutları alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
11 | Okumanın duyuşsal boyutları alanındaki ulusal yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
12 | Okumanın duyuşsal boyutları alanındaki uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
13 | Eleştirel okuma alanındaki ulusal ve uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
14 | Okumayı ölçme ve değerlendirme alanındaki ulusal ve uluslararası yayınlar ve eğitimsel sonuçları | ||
15 | Öğrencinin kendi seçtiği araştırma alanıyla ilgili planladığı araştırma önerisini sunumu |
Kamil, M. L., Pearson, P. D., Moje, E. B., & Afflerbach, P. (2011). Handbook of reading research (Vol. 4). New York: Routledge. Diane H. Tracey Lesley Mandel Morrow (2016) Okumaya Genel Bir Bakış. Ankara: Pegem Yayıncılık. Akyol vd. (2015). Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol. Ankara: Pegem Yayıncılık. Baştuğ vd. (2018). Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 30 | 1 | 30 |
Makale Kritik Etme | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
30 | 1 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |