GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE6017 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurarak etkinlik tasarlamasını da hedeflemektedir.


Prof. Dr. İlker Aydın


1 Türkçe derslerinde dil edinimi teorilerine uygun dil etkinliklerini tanır ve oluşturur
2 Dil edinim teorilerini kavrar/bilir
3 Türkçe derslerinde öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirici etkinlikleri bilir/ tasarlar.
4 Türkçe derslerinde öğrencilerin etkin ve eleştirel düşünme becerisini geliştirici etkinlikler tasarlar.
5 Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejilerini ilişkilendirir ve karşılaştırır.

Birinci Öğretim



[Yok]


Dil edinimi teorileri, Piaget’in gelişim teorisi, Vygotsk’in sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dil edinimi teorileri
2 Piaget´in gelişim teorisi
3 Vygotski´nin sosyal öğrenme teorisi
4 Davranışsal teori
5 Bilişsel teori
6 Aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme
7 Problem çözme becerisi
8 Proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme
9 Ara Sınav
10 Dil sınıfları
11 Hafıza gelişimi ve kelime öğretimi
12 Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri
13 Hızlı okuma teknikleri
14 Yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme

AKYOL, Hayati (2006), Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara. ÖZBAY, Murat (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara. Yalçın, A. (2018). Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Akçağ Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 6 12
Rapor Hazırlama 16 2 32
Makale Yazma 16 4 64
Makale Kritik Etme 1 6 6
Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 2 8 16
2 7 14
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 2 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 4 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 5 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek