Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE6017 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurarak etkinlik tasarlamasını da hedeflemektedir.
Prof. Dr. İlker Aydın
1 | Türkçe derslerinde dil edinimi teorilerine uygun dil etkinliklerini tanır ve oluşturur |
2 | Dil edinim teorilerini kavrar/bilir |
3 | Türkçe derslerinde öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirici etkinlikleri bilir/ tasarlar. |
4 | Türkçe derslerinde öğrencilerin etkin ve eleştirel düşünme becerisini geliştirici etkinlikler tasarlar. |
5 | Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejilerini ilişkilendirir ve karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dil edinimi teorileri, Piaget’in gelişim teorisi, Vygotsk’in sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dil edinimi teorileri | ||
2 | Piaget´in gelişim teorisi | ||
3 | Vygotski´nin sosyal öğrenme teorisi | ||
4 | Davranışsal teori | ||
5 | Bilişsel teori | ||
6 | Aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme | ||
7 | Problem çözme becerisi | ||
8 | Proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Dil sınıfları | ||
11 | Hafıza gelişimi ve kelime öğretimi | ||
12 | Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri | ||
13 | Hızlı okuma teknikleri | ||
14 | Yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme |
AKYOL, Hayati (2006), Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara. ÖZBAY, Murat (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara. Yalçın, A. (2018). Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Akçağ Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Rapor Hazırlama | 16 | 2 | 32 |
Makale Yazma | 16 | 4 | 64 |
Makale Kritik Etme | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 2 | 8 | 16 |
2 | 7 | 14 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |