Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE6009 | ÇOCUK EDEBİYATI VE ÖĞRETİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini ve nitelikli çocuk yayınlarının seçilme ilkelerini kavratmak.
Prof. Dr. Keziban Tekşan
1 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini kavrar. |
2 | Nitelikli çocuk yayınlarını tanır ve bunları incelemeyi öğrenir. |
3 | Çocukların okuma kültürü edinme süreçlerini ve bunun önemini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı. Çocuk edebiyatı tartışmaları. Çocuk edebiyatının gelişimi. Okuma alışkanlığı kazandırma, okuma hızını geliştirme. Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler. Çocuklara yönelik edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler. Masallar, tekerlemeler. Destanlar, millî Türk destanları. Gezi yazıları, biyografi, anı, mektup. Çizgi film, çizgi roman. Geleneksel tiyatro türleri, meddah, orta oyunu, Karagöz . Drama, canlandırma, şiir. Ödev Sunumu Dönemin değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı. | ||
2 | Çocuk edebiyatı tartışmaları. | ||
3 | Çocuk edebiyatının gelişimi. | ||
4 | Okuma alışkanlığı kazandırma, okuma hızını geliştirme. | ||
5 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler. | ||
6 | Çocuklara yönelik edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler. | ||
7 | Ara sınav. | ||
8 | Masallar, tekerlemeler. | ||
9 | Destanlar, Millî Türk destanları. | ||
10 | Gezi yazıları, biyografi. | ||
11 | Çizgi film, çizgi roman. | ||
12 | Anı, mektup. | ||
13 | Geleneksel tiyatro türleri, meddah, orta oyunu, Karagöz . | ||
14 | Drama, canlandırma, şiir. |
Temizyürek, F., Gürel, Z., Şahbaz N. K., (2007) Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitap. Şahin, A., Arıcı, A. F., Çelepoğlu, A., Dursunoğlu, H., Toz, H., Turan, L., Erdal, K., Yılar, Ö., Kara, R. Ve Kılınç, Y. (2007), Çocuk Edebiyatı, (Ed. Ö. Yılar Ve L. Turan), Ankara: Pegema Yayıncılık. Arıcı, A. F. ve Ungan, S. (2009). Çocuk Edebiyatında Türler, Ankara: Doktorum Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Alan Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Rapor Sunma | 3 | 15 | 45 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Makale Kritik Etme | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |