Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE6021 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını açıklayabilen, öğrenme kuramlarının insan davranışlarına ilişkin farklı bakış açılarını açıklayabilen, öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceğini kavramış, tarihsel ve güncel olay ve olgularla öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir.
Bölümün Öğretim Üyeleri
1 | Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflar. |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar |
3 | Öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
4 | Öğrenme kuramlarını ve aralarındaki farkları açıklar. |
5 | Öğrenme stratejilerini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme Psikolojisine Genel Bakış, Davranışçılık ve Öğrenme, Sosyal – Bilişsel Öğrenme, Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme, Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme, Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme, Nöropsikoloji ve Öğrenme, Öğrenme Ürünleri Modeli, Zeka ve Öğrenme İlişkisi, Öğrenme Stratejileri ve Stilleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması | ||
2 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler | ||
3 | Davranışçılık ve Öğrenme; Klasik Koşullanma – Bağlaşımcılık – Bitişiklik (Pavlov, Watson, Guthrie, Thorndike) | ||
4 | Edimsel Koşullanma (Skinner) | ||
5 | Sosyal – Bilişsel Öğrenme (Bandura) | ||
6 | Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme (Wertheimer, Kofka, Köhler | ||
7 | Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme | ||
8 | Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers): İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme: Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
11 | Nörofizyolojik Kuram | ||
12 | Öğrenme Ürünleri Modeli (Gagne) | ||
13 | Öğretim Stratejileri | ||
14 | Öğrenme Stilleri |
Öğrenme Psikolojisi-Sırrı Akbaba- Pegem Yayınları Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları-Editör: Behçet Oral- Pegem Yayınları Eğitim Psikolojisi-Editör: Binnur Yeşilyaprak Öğrenme Teorileri.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin-Nobel Yayınevi Akman Y. ve Erden M. (2001).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Arık, A. İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: DER yayınları Bacanlı H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Çelen, N. (1999). Öğrenme. Ankara: İmge Kitabevi Morris, C.G.(1996).Psikolojiyi Anlamak (Çev. Ed: Ayvaşık, B., ve Sayıl, M. - 2002). Ankara: TPD Yayınları. Senemoğlu N. (2010). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Schunk H. D. (2009). Öğrenme Teorileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |