Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF6014 | REKLAM GRAFİĞİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Grafik tasarıma ait bilgi ve teknik beceriyi reklam sektörüne yönelik kuramsal bilgiyle sentezleyerek hedef kitleye uygun reklam projeleri geliştirmek.
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir |
2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir |
3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir |
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir |
5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir |
6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir |
7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir |
8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir |
9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir |
10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir |
11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir |
12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir |
13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
Yok
Yok
1. Reklam grafiği ve hedef kitle ilişkisini kurgulayabilecektir. 2.Hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler. 3.Tasarım problemini sorgular. 4.Geliştirdiği çözümlerin arasından hedef kitleye yönelik en yaratıcı fikri uygular. 5. Çözümün hayata geçirilebilmesi için uygun teknik ve yöntemleri kullanabilir. 6.Fikrini en iyi yansıtacak tekniği araştırır ve seçer.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi | ||
2 | Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç | ||
3 | 1.Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma | ||
4 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | ||
5 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | ||
6 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim | ||
7 | 2.Proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma | ||
8 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | ||
9 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | ||
10 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim | ||
11 | 3.Proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma | ||
12 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | ||
13 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | ||
14 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim. Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Uygulama/Pratik | 3 | 4 | 12 |
Proje Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Proje Sunma | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 156 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 7 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 8 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
[OC] 10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 12 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 14 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |