GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF6011 MEKAN GRAFİĞİ UYGULAMALARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Gelişmiş teknolojiyi sanat ve estetikle bütünleştirebilen, kendi kültür ve gelenekleriyle harmanlayıp özgün mekan grafiği uygulamaları ortaya koyabilen, devlet ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek hedefindedir. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programı oluşturularak, uygun öğrenme ortamı sağlanarak ve teorik ile pratik çalışmaların yapılabilmesi için sınıf ve atölye ortamı öğrencilere sağlanmıştır. Özgüveni yüksek, mesleki açıdan yeterli, girişimcilik ruhuna ve estetik bakış açısına sahip, teknolojik gelişmeleri takip edebilen iç mekan tasarımı alanında ülkemizin ihtiyaç duyduğu bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.


Dr. Öğr. Üye. Burak YAVUZYILMAZ


1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi
2 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi
3 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi
4 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi
5 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi
6 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi
7 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi
8 Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
9 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
10 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
11 Algı ve problem çözme becerisi.

Birinci Öğretim


-


-


Mekân grafiği uygulamalarını önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların mekan grafiği uygulama tasarımlarının yapılması girmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, programın gözden geçirilmesi.
2 Sergi alanlarının incelenmesi
3 Araştırma çalışmaları.
4 Mekan incelemeleri.
5 Kamusal alanların analizi.
6 Konsept sunumları ve tespitler, eskiz eleştirileri.
7 Eleştiriler ve ara sınav sunumu
8 Eleştiriler
9 Eleştiriler.
10 Üçüncü projeye giriş: Kişisel sergi tasarımı? Mezuniyet projesi sunumları ve çalışmaları için bir destek projesi.
11 Üçüncü proje çalışmaları ve eleştiriler.
12 Üçüncü proje ön sunumları.
13 Üçüncü proje çalışmaları ve sonlandırılması.
14 Final sergisinin düzenlenmesi.

Alexander, C., 1977, A Pattern Language, Oxford, Oxford University Press. Alexander, C., 1980, The Timeless Way of Building, New York, Oxford University Press. Barlow, H.B., 1990, Images and Understanding: Thoughts About Images, Ideas About Understanding, New York:Cambridge University Press. Krupat, E., 1988, People in Cities, Cambridge: MIT Press. Laseau, P. 1989, Graphic Thinking for Architects and Designers, Van Nostrand Reinhold. Becer Emre, 1997, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları Bektaş Dilek, 1992, Çağdaş Grafik tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Heller Steven, 2003, Teaching Graphic Design, Allworth Press Laseau, P., 1989, Graphic Thinking for Architects and Designers, Van Nostrand Reinhold. Uçar T.F., 2004, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayınevi. Wong, Wucius, 1993. Principles of Form and Design. New York: Van Nostrand Reinhold İç mekan tasarımı nedir?(Sally Stone)İç mekan tasarımı(Francis D.K. Ching) İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayın 2015, 5. Baskı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 1 30 30
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Gözlem 1 10 10
Gösterme 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 6 6
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 6 6
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 10 10
1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 148

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 3 1 5 2 5 4 4 5 4 4 2 2 5 5
[OC] 2 5 1 5 2 5 5 5 5 4 4 2 2 5 5
[OC] 3 5 2 5 2 5 5 5 5 4 5 3 4 5 4
[OC] 4 4 2 5 2 5 5 3 5 4 5 4 5 5 5
[OC] 5 4 1 5 2 5 5 4 5 4 2 3 1 5 3
[OC] 6 4 1 5 2 5 2 2 5 3 2 2 1 5 4
[OC] 7 4 1 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 8 4 1 5 4 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 9 4 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 10 4 2 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 11 4 1 5 3 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek