Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF6007 | TASARIM ESTETİĞİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Öğrencileri araştırmaya ve lisans eğitimlerinden farklı çözümler düşünmeye, bu araştırma ve düşünceler doğrultusunda yönlendirerek farklı üretimlerde bulunup kişisel beceriler elde etmelerini sağlamak. Konuya yönelik probleme değişik açılardan bakabilmelerini bu nedenle de çok taslak üretme alışkanlığı edinerek kendilerini geliştirmelerini bu doğrultuda yapılacak uygulamalar ile desteklemek.
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül SEZER
1 | Problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapar. |
2 | Geliştirdiği fikirler arasından konuya en uygun olanını bulur ve uygular. |
3 | Teknik bilginin somuta aktarılması aşamalarını öğrenir. |
4 | Ürettiği projesini sunar ve savunur. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Öğrencilerin, grafik teknolojileri içerisinde kendi uzmanlık arayışlarına yönelik olarak ilgili yazılım veya programlarda yetkin işletici ve kullanıcı olmalarını sağlamak; bu yazılımlar aracılığıyla görsel iletişim ve grafik tasarımın tüm uygulama alanlarında gereksinilen yenilikçi, özgün ve işlevsel çözüm önerilerini hem teorik hem de pratik bir biçimde geliştirebilecek teorik bilgi birikimi ve deneyimine sahip olmalarını sağlamaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders konusunda bilgilendirme. Grafik Tasarımda First Thing First Manifesto ve Ten Things That I Have Learned metinlerinin çözümlenmesi, tasarımcı açısından manifesto kavramının ifadesi. | ||
2 | Araştırma ve uygulama konularının verilmesi Grafik Tasarımda Manifesto kavramı, bir tasarımcı olarak manifesto oluşturma manifesto tasarımı | ||
3 | Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması Verilen 2 farklı manifestonun sembolize ettiği 2 farklı açısından çalışan tasarımcının seçilmesi ve ödev olarak sınıfta sunumu. | ||
4 | Bir manifesto tasarımı. Belirlenen temada taslak veya ön uygulamaların değerlendirilmesi, örnek teşkil edecek anlatımın yapılması. | ||
5 | Manifesto kavramının yaratıcılığa etkisi, sanatçı ve tasarımcıların ifade dilleri üzerine etkisi | ||
6 | Araştırma konularının sunumu ve proje başlığı ile ilgili uygulamaların sürdürülmesi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Tasarımda yeni teknoloji kullanımı, algoritma kavramı. | ||
9 | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların sürdürülmesi | ||
10 | Tasarımda yeni teknolojilerin tasarımcının üretim süreci ile ilişkisine dair gelişmeler ve örnekler. | ||
11 | Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların son eleştiri ve değerlendirilmesi | ||
12 | Tasarımda Algoritma Kavramı'nın Tarihçesi bu kavrama sanat ve tasarım disiplinlerinin farklı açılarından bakış (sinema, grafik tasarım, hareketli grafik tasarım, resim, tipografi). | ||
13 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinlerinde algoritma kavramını ifade dili olarak kullanan sanatçıların anlatımı. | ||
14 | Sanatın ve tasarımın farklı disiplinlerinde algoritma kavramını kullanan sanatçı ve tasarımların çalışmalarının kritiğinin yapılması. | ||
15 | Final Projesi için verilen konu başlığında öğrenci çalışmalarının kritiği |
1. Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs), Helen Armstrong, 2009. 2. Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton - Jennifer Cole Phillips, 2008. 3.Oluşum Süreci İçinde Digital Sanat, Sibel Avcı Tuğal, Hayalperest Yayınevi, 2018. 4. Creative Code, John Maeda, 2004
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |