| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HEM6000B-245402 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı hemşirelik alanıyla ilgili bilimsel bilginin gelişimi ve bu alandaki sorunların çözümlenmesi için bilimsel araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma desenlerini gözden geçirmek üzere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Prof. Dr. Nülüfer ERBİL
| 1 | Bilimsel yöntem ve araştırma ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
| 2 | Hemşirelikte araştırmanın önemini yorumlayabilme |
| 3 | Araştırma sürecinin basamaklarına ilişkin kavramları, araştırma ilke ve süreçlerini dikkate alarak inceleyebilme |
| 4 | Araştırmada etik sorumlulukları ifade edebilme |
| 5 | Araştırma önerisi oluşturabilme |
| 6 | Bir araştırma makalesini sunum şeklinde tasarlayabilme |
| 7 | Bir araştırma raporu yazabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Araştırmada temel kavramlar, hemşirelikte araştırmanın önemi, araştırma süreci, araştırmada karşılaşılan etik sorunlara ilişkin bilgi kazandırır. Kaynak taraması sağlanarak, hemşirelik hizmetlerine ve sağlığa ilişkin problem saptama ve tanımlama, planlama, uygulama, değerlendirme ve rapor etme konularında bilgileri geliştirilir, beceri kazanmaları sağlanır
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | ||
| 2 | Bilim ve yöntembilimin tarihsel gelişimi | ||
| 3 | Hemşirelik ve araştırma | ||
| 4 | Literatür tarama, makale incelemesi, grup çalışması | ||
| 5 | Kütüphane ve online kaynakların kullanımı | ||
| 6 | Araştırma etiği, yayın etiği | ||
| 7 | Araştırma tasarımları, tasarıma karar verme, problem çözümü | ||
| 8 | Araştırmaların sınıflandırılması ve araştırma tasarımları, problem çözümü, grup çalışması | ||
| 9 | Ara sınav | ||
| 10 | Evren ve örneklemin belirlenmesi | ||
| 11 | Veri toplama ve kullanılan araçlar | ||
| 12 | Bulguların analizi | ||
| 13 | Bulguların değerlendirmesi | ||
| 14 | Raporun yazımı ve değerlendirmesi | ||
| 15 | Dönem sonu sınavı |
1. Ed: Erdoğan,S., Nahcivan, N., Esin, MN. Hemşirelikte Araştırma. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2014. 2. Sümbüloğlu, K., ‘Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve İstatistik’, Mariş Yayınları, Ankara, 1978. 2 3. Ed:İnci E., Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O., Erefe İ., Görak G., Karataş N., Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü. Hemşirelikte Araştırma İlke ve Süreç Yöntemler. İstanbul,2002. 4. Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım 5. Özçelik A.D., ‘Araştırma Teknikleri’, ÜSYM Eğitim Yayını, 1981. 5.Tavşancılı E. (2002) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi Nobel Yayın No:399, Ankara. 6. Büyüköztürk Ş. (2005). Sosyal bilimler için Veri analizi el kitabı, İstatistik, araştırma deseni, SPSS Uygulamaları ve yorum, Gözden geçirilmiş 5. baskı, Pegem yay. 7. Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yoktur
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Okuma | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 144 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
| [OC] 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 6 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| [OC] 7 | 5 |