Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6018-245402 | DOĞUM-KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin kapsamlı teorik bilgi verme ve bu kapsamda bakım becerisi kazandırma ve sağlığı etkileyen olumsuz durumların düzeltilmesi için temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde gerekli olan ilkeleri öğretmeyi ve kadının yaşam evrelerine göre kadına özgü fiziksel, psiko-sosyal sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme bilgi ve becerisini yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırmayı amaçlar.
Prof.Dr. Nülüfer ERBİL
1 | Kadın sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi kavramlarını benimseyebilme. |
2 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığını ilgilendiren temel kavramları tanımlayabilme |
3 | Doğum, kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında edindiği bilgileri hemşirelik süreci doğrultusunda uygulayabilme |
4 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığını etkileyen faktörleri tartışabilme |
5 | Kadın, aile ve toplumun sağlık sorunlarının çözümlenmesinde danışmanlık yapabilme |
Yok
Yok
Yaşam dönemlerine göre kadının cinsel ve üreme sağlığı sorunlarını, yaşam dönemlerine göre ülkemizdeki kadın sağlığı sorunlarını, bunu etkileyen faktörleri ve çözüm yollarını inceler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kadın Hayatının Evreleri, Genetik ve Genetik Danışmanlık | 3 | |
2 | Normal Siklus ve Siklus Bozuklukları | 3 | |
3 | Seksüel Gelişme Anomalileri, KonjenitalGenital Organ Anomalileri | 3 | |
4 | Üreme Sisteminin Enfeksiyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı | 3 | |
5 | Üreme Sisteminin İyi ve Kötü Huylu Tümörleri | 3 | |
6 | PelvikRelaksasyonlar | 3 | |
7 | Cinsel Fonksiyon Fizyolojisi ve Bozuklukları | 3 | |
8 | Klimakterium ve Menopoz | 3 | |
9 | Ara sınav | 3 | |
10 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | 3 | |
11 | Jinekolojik Kanserler, Genital Organ Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | 3 | |
12 | Meme Fizyolojisi ve Hastalıkları | 3 | |
13 | Kadın Sağlığını Etkileyen Psikososyal Faktörler ( Yoksulluk, İncinebilirlik, Şiddet) | 3 | |
14 | Kadın Sağlığını Etkileyen Psikososyal Faktörler Devamı (Politika, Küreselleşme) | 3 | |
15 | Kadın Sağlığını Etkileyen Psikososyal Faktörler Devamı ( Etik Sorunlar) | 3 | |
16 | Dönem sonu sınavı | 3 |
Ders Kitabı / Malzemesi 1 GilbertES.HormonJs.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı, Çev.Edi.Lale Taşkın 2. Baskıdan çevir, Palme Yayınları 224 Ankara, 2002 İlave Kaynak 1 Taşkın L.Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği,VII.Baskı Sistem Ofset Matbaacılık,Ankara,2005 2 PernollML.ÇağdaşObstetrikα Jinekolojik Teşhis ve Tedavi Cilt I-II Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994 3 O’Conner V, “Obstetrics, GynaecologyandWomen’sHealth” Cambridge UniversityPress, Cambridge, 2002. 4 Symonds EM, Symonds IM, “EssentialObstetricsandGynaecology (4th Edition)”, Churchill Livingstone, USA, 2003. 5 Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. BedrayYayıncılık.İstanbul.2008 6.Taşkın L, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, V.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara , 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 |