Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6025-245402 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ- I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve temel kavramlarını incelemek, sık karşılaşılan çocuk sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlamaktır.
Prof. Dr. Dilek Küçük Alemdar
1 | Çocuğun sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında rehberlik yapar. |
2 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunlarını yorumlayabilir. |
3 | Çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri ve sağlıkla ilgili politikalar konusunda bilgi ve beceri kazanır. |
4 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığı, Türkiye'de sağlık sistemi, Çocuk sağlığına etki eden etmenler, ana ve çocuk sağlığı hemşireliği, hemşirelik hizmetlerinde kalite güvenliği, ana çocuk sağlığı hemşireliğinin felsefesi, ana çocuk sağlığı hemşireliğinin yasal ve etik yönü, primer hemşirelik, aile merkezli bakım, aile, aile yaşam dönemleri hemşirenin aileye yönelik görevleri konuları yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hemşireliğinin tarihsel süreci ve temel kavramları. | 0 | 0 |
2 | Çocuk hemşirelerinin rolleri ve görevleri. | 0 | 0 |
3 | Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığına yönelik hizmetler. | 0 | 0 |
4 | Çocuk sağlığı izleminde hemşirenin rolü. Çocuk sağlığını geliştirme ve korumada hemşirenin rolü. | 0 | 0 |
5 | Çocukluk döneminin farklı yaş gruplarına uygun olarak sağlığı koruma ve geliştirme | 0 | 0 |
6 | Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik güncel araştırmalar, Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik eğitim programları, | 0 | 0 |
7 | Çocuk sağlığı izlemi, büyüme-gelişmenin izlemi ve değerlendirmesi.Bağışıklamaya yönelik hemşirelik uygulamaları | 0 | 0 |
8 | Sağlık sistemi ve çocuk. | 0 | 0 |
9 | Ara sınav | 0 | 0 |
10 | Sağlık göstergelerinin kullanımı | 0 | 0 |
11 | Çocuk sağlığı hizmetlerinin değerlendirilmesi | 0 | 0 |
12 | Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi | 0 | 0 |
13 | Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi | 0 | 0 |
14 | Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planlama | 0 | 0 |
15 | Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planlama | 0 | 0 |
16 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 |
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013, 611-658. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348. Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677-680.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 14 | 56 |
Uygulama/Pratik | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 156 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |