GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM6011-245402 HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALARIN ÖĞRETİMİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin öğrencinin hemşirelik esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğrenmesi, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve hemşirelik esasları öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılması, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirmesidir.


Yrd. Doç. Dr. Nevin GÜNAYDIN


1 Bir meslek olarak hemşireliğin günümüzdeki durumunu analiz eder
2 Hemşireliğin çağdaş rol ve sorumluluklarını açıklar.
3 Hemşireliğin temel kavramlarını tanımlar ve kavramlar arası ilişki kurar.
4 Felsefe, etik ve değerlerin hemşirelikteki önemini açıklar
5 Öğrenim ve öğretimin ilke ve yöntemlerini açıklar
6 Öğrenim ve öğretim sürecini bakım verirken ve hemşirelik esasları dersinde kullanır


Yok


Yok


Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğretilir, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılır, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hemşireliğin Tarihçesi-Başlangıçtan Meslekleşmeye Doğru
2 Hemşirelikte Çağdaş Roller ve Sorumluluklar
3 Hemşirelik Felsefesi ve Hemşirelikte Bütüncül Yaklaşım
4 Hemşirelikte Etik, Değerler ve İnançlar
5 Bakım kavramı
6 Hemşireliğin Temel Kavramları İnsan Kavramı- Yaşam Süreci
7 Çevre Kavramı
8 Ara sınav
9 Sağlık /Hastalık- Hemşirelik Kavramları
10 Hemşirelik Kuram /Modelleri
11 Öğrenim ve Öğretim Süreci
12 Öğrenim ve Öğretim Yöntemlerinin Hemşirelik Esasları Dersinde Kullanılması
13 Klinik Uygulama ve Öğretim Elemanın Taşıması Gereken Özellikler
14 Öğrenci Öğretmen İlişkisi
15 Hemşirelik Süreci
16 Dönem sonu sınavı

Ders Kitabı / Malzemesi 1 Atabek Aştı T, Karadağ A.Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1.Baskı.İstanbul , Akademi basın ve yayıncılık. İlave Kaynak 2 Sabuncu N, Ecevit Alpar Ş, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. 1.Basım,İstanbul, Alter Yayıncılık;2008 3 DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006 4 Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 3 42
Alan Çalışması 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 158

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30 [PC] 31 [PC] 32 [PC] 33 [PC] 34 [PC] 35
[OC] 1 3
[OC] 2 4
[OC] 3 5
[OC] 4 4
[OC] 5 4
[OC] 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek