Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6011-245402 | HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALARIN ÖĞRETİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin öğrencinin hemşirelik esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğrenmesi, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve hemşirelik esasları öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılması, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirmesidir.
Yrd. Doç. Dr. Nevin GÜNAYDIN
1 | Bir meslek olarak hemşireliğin günümüzdeki durumunu analiz eder |
2 | Hemşireliğin çağdaş rol ve sorumluluklarını açıklar. |
3 | Hemşireliğin temel kavramlarını tanımlar ve kavramlar arası ilişki kurar. |
4 | Felsefe, etik ve değerlerin hemşirelikteki önemini açıklar |
5 | Öğrenim ve öğretimin ilke ve yöntemlerini açıklar |
6 | Öğrenim ve öğretim sürecini bakım verirken ve hemşirelik esasları dersinde kullanır |
Yok
Yok
Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kavram, kuram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğretilir, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi, tutum kazandırılır, öğretim-değerlendirme ilke ve yöntemlerini kullanma yetisi geliştirilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşireliğin Tarihçesi-Başlangıçtan Meslekleşmeye Doğru | ||
2 | Hemşirelikte Çağdaş Roller ve Sorumluluklar | ||
3 | Hemşirelik Felsefesi ve Hemşirelikte Bütüncül Yaklaşım | ||
4 | Hemşirelikte Etik, Değerler ve İnançlar | ||
5 | Bakım kavramı | ||
6 | Hemşireliğin Temel Kavramları İnsan Kavramı- Yaşam Süreci | ||
7 | Çevre Kavramı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sağlık /Hastalık- Hemşirelik Kavramları | ||
10 | Hemşirelik Kuram /Modelleri | ||
11 | Öğrenim ve Öğretim Süreci | ||
12 | Öğrenim ve Öğretim Yöntemlerinin Hemşirelik Esasları Dersinde Kullanılması | ||
13 | Klinik Uygulama ve Öğretim Elemanın Taşıması Gereken Özellikler | ||
14 | Öğrenci Öğretmen İlişkisi | ||
15 | Hemşirelik Süreci | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Atabek Aştı T, Karadağ A.Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1.Baskı.İstanbul , Akademi basın ve yayıncılık. İlave Kaynak 2 Sabuncu N, Ecevit Alpar Ş, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. 1.Basım,İstanbul, Alter Yayıncılık;2008 3 DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006 4 Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 5 |