Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6009-245402 | HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALAR- I | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık sistemi içinde hemşirenin rolünü kavramasına yardımcı olmak ve öğrenciye hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu derste öğrenciden hemşirelik esasları konu alanına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
Doç. Dr. Hanife DURGUN Dr. Öğr. Üyesi Betül BAYRAK
1 | Hemşireliğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Hemşireliğin temel kavramlarını bilir. |
3 | Sağlık bakım sisteminde hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir ve bunları etkileyen faktörleri yorumlayabilir. |
4 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunumunu hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Hemşirelikteki değerler ve etiği kavrar ve benimser. |
6 | Hemşirelik felsefesini bilir ve güncel hemşirelik felsefesine göre yorumlayabilir. |
7 | Hemşirelik bakımında kullanılan sınıflama sistemlerini bilir ve hemşirelik sürecinde kullanabilir. |
8 | Hemşirelik bakımında ve eğitiminde yeni yöntemleri takip eder ve uygular. |
9 | Hemşirelik model/kuramlarını bilir ve bunların analizini, sınıflamasını ve değerlendirmesini yapabilir. |
10 | Güncel ICN temalarını bilir ve yorumlayabilir. |
11 | Sağlık bakımında kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaları bilir ve bireye holistik bakış açısıyla bakım verebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, hemşirelik felsefesi, hemşireliğin rol ve sorumlulukları, bakımda hemşirelik model / kuramlarının kullanımı ve hemşirelik eğitiminde yenilikçi uygulamalara ilişkin bilgi içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşireliğin ve hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi | ||
2 | Sağlık Bakımı Sisteminde Hemşirenin Rolleri ve Sorumlulukları | ||
3 | Hemşirelikte Değerler ve Etik | ||
4 | Hemşirelik felsefesi | ||
5 | Sağlık Bakım Profesyonellerinde Eleştirel Düşünme | ||
6 | Hemşirelik Model/Kuramlarının Analizi, Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi | ||
7 | Hemşirelik Bakımında Model/Kuramların Kullanılması | ||
8 | Hemşirelik Süreci Tanımı ve Amaçları Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | ||
9 | Son 3 Yıl ICN Teması | ||
10 | Hemşirelik eğitiminde kullanılan güncel öğrenme yöntemleri. | ||
11 | Hemşirelik Uygulamalarında Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı | ||
12 | Sağlık bakımında kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı uygulamalar | ||
13 | Kavram Haritası-1 |
1. Alpar, Ş. E., & Bahçecik, A. N. (Eds.). (2019). Hemşirelik kuramları modelleri ve uygulama esasları. Akademisyen Kitabevi. 2. Demirbağ, B. C. (Ed.). (2021). Hemşirelik kuramları kavram haritalarıyla. Akademisyen Kitabevi. 3. Öncel, S., & Yılmaz, M. (Eds.). (2023). Hemşirelikte Temel Kavramlar. Akademisyen Kitabevi. 4. Yalım, NY. & Baykara, ZG. (2022). Hemşirelik ve Etik, Ankara Nobel Tıp Kitapevi 5. Baykara, ZG., Karadağ, A. & Çalışkan, N. (2024). Hemşirelik Kavramları. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri 6.Fawcett, J., & DeSanto-Madeya, S. (2012). Contemporary nursing knowledge: Analysis and evaluation of nursing models and theories. Fa Davis. 7. Potter, PA., Perry, AG., Stockert, PA., & Hall, A. (2023). Fundamentals of Nursing. 11th ed. Elsevier Health Sciences. 8. Berman, A., Snyder, S. & Frandsen, G. (2022). Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice. 11th ed. Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 7 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 8 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 9 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 10 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 11 | 4 |