Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6005-245402 | FİZYOPATOLOJİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin, bedendeki organ ve sistemlerin işlevlerinin, hastalık oluşumuna neden olan fizyolojik değişikliklerin, bedenin bu değişiklikler ile baş etme mekanizmalarının öğrenilmesini sağlama ve bu bilgileri sağlık hizmeti sunarken kullanabilmesini amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi Betül BAYRAK
1 | Vücut sistem fonksiyonlarını açıklayabilir |
2 | Patolojik durumları açıklayabilir |
3 | Patolojik durumlara yönelik hemşirelik girişimlerini açıklayabilir |
4 | Hasta bakımında eleştirel düşünme yaklaşımını uygulayabilir |
5 | Bakım verdiği bireyde gelişebilecek komplikasyonları bilir ve gerekli önlemleri alır |
6 | Yeni bakım yaklaşımları geliştirebilir |
7 | Ekip çalışmasının önemini açıklar |
8 | Bakım verdiği bireye bütüncül yaklaşım uygular |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hücre fizyolojisi, sıvı elektrolit dengesi, asit baz dengesi, immün sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Solunum sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar - hemşirelik yaklaşımı, Endokrin sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Renal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Gastrointestinal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, vaka çalışması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | dersin tanıtımı ve tanışma | - | - |
2 | Hücre ve Doku Fizyolojisi Kanser Fizyopatolojisi | - | - |
3 | Sıvı-Elektrolit Dengesi Sıvı- Elektrolit Dengesizlikleri (Ödem – Dehidratasyon- Hipovolemik Şok) (Hiponatremi/ Hipernatremi – Hipokalemi/ Hiperkalemi) | - | - |
4 | Asit- Baz Dengesi Asit- Baz Dengesizlikleri (Solunum Asidozu/ Alkalozu – Metabolik Asidoz/ Alkaloz | - | - |
5 | İmmün Sistem Fizyolojisi İnflamasyon, immün yanıt ve iyileşme | - | - |
6 | Solunum Sistemi Fizyolojisi Solunum Sistemi Hastalıkları Patofizyolojisi (Solunum Yetmezliği – KOAH – Pnömoni) | - | - |
7 | Kalp ve Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Kalp ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları Patofizyolojisi (MI – Artheroskleroz – Anevrizma- Hipertansiyon) | - | - |
8 | Ara sınav | ||
9 | Renal Sistem Fizyolojisi Renal Sistem Hastalıkları Patofizyolojisi (Sistit – Piyelonefrit – Kronik Böbrek Hastalığı) | - | - |
10 | Hematolojik Sistem Fizyolojisi Hematolojik Sistem Hastalıkları Patofizyolojisi (Anemi – Trombositopeni – Lösemi) | - | - |
11 | Endokrin Sistem Fizyolojisi Endokrin Sistem Hastalıkları Patofizyolojisi (Hipo/Hipertiroidizm – Adrenal Yetmezlik - Diyabet) | - | - |
12 | Gastrointestinal Sistem Fizyopatolojisi Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Patofizyolojisi (Obezite – Malnütrisyon) | - | - |
13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi Sinir Sistemi Hastalıkları Patofizyolojisi (SVO – Parkinson – MS – Epilepsi) | - | - |
14 | Kas İskelet Sistemi Fizyolojisi Kas İskelet Sistemi Hastalıkları Patofizyolojisi (Osteoartrit – Osteoporoz – Gut – Myastenia Gravis) | - | - |
15 | Dersin Değerlendirilmesi, Vaka ve ödevlerin değerlendirilmesi, Geri bildirim alınması. | - | - |
16 | Bitirme sınavı |
▪ Fizyopatoloji. Eti Aslan F., Olgun N. Akademisyen Kitabevi, İstanbul, 2019. ▪ Uygulamalı Patofizyolojinin Esasları. Yılmaz M, Seki Z. İstanbul Tıp Kitabevi, 2018. ▪ Tıbbi Fizyoloji. Guyton A.C, Hall J.E., Nobel Kitabevi, Ankara, 2001. ▪ Hemşireler İçin Bir Bakışta Patofizyoloji. Çev. Ed. Töre F. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2020. ▪ Hemşireler İçin Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesinin ABC’si. Erdil F, Bayraktar N, Aydoğdu Ofst, 2004. İlave Kaynak 1 Öğretim üyesinin önerdiği konuya ilişkin makale ve kitaplar 2 Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 7 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 8 | 5 |