Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM6003-245402 | HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin, hemşirelik mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilme, kavramların önemini tartışabilme, tartışılan kavramların uygulamaya yansımasını kendi görüşlerini katarak aktarabilmesi. Ayrıca öğrencilerin özllikle anabilimdallarının kendi özelinde kullandıkları model ve kuramları kavrayabilmesi ve bunları kendi eğitim, uygulama ve araştırmalarında da kullanabilmesi.
Doç. Dr. Hanife DURGUN
1 | Biyo-psikososyal boyutları ile insan, insanın normal ve normal dışı davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilir. |
2 | Sağlık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. |
3 | Hastalık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. |
4 | Çevre kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir |
5 | Hemşirelik kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. |
6 | Roper, Logan, Tierney Yaşam Modelini bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
7 | Gordon Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modelini bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
8 | Pender Sağlığı Geliştirme Modelini bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
9 | Neuman Sistemler Modelini bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
10 | Roy Adaptasyon Kuramını bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
11 | Klasik Yönetim Kuramlarını bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
12 | Psikoanalitik Kuramını bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
13 | Bilişsel Davranışçı Terapileri bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
14 | Omaha Sistemini bilir. Uygulamada ve araştırmada nasıl kullanılacağını yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşireliğin dört temel kavramı. Roper Logan Tierney Yaşam Modeli Gordon Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Pender Sağlığı Geliştirme Modeli Neuman Sistemler Modeli Roy Adaptasyon Kuramı Klasik Yönetim Kuramları Psikoanalitik Kuram Bilişsel Davranışçı Terapiler Omaha Sistemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik Kavramları | ||
2 | Roper Logan Tierney Yaşam Modeli | ||
3 | Gordon Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri | ||
4 | Pender Sağlığı Geliştirme Modeli | ||
5 | Neuman Sistemler Modeli | ||
6 | Roy Adaptasyon Kuramı | ||
7 | Klasik Yönetim Kuramları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Psikoanalitik Kuram | ||
10 | Bilişsel Davranışçı Terapiler | ||
11 | Omaha Sistemi | ||
12 | Duyusal yoksunluk ve duyusal yükleme, kayıp, ölüm ve yas süreci | ||
13 | Kavram Haritası ile Vaka Tartışma-1 | ||
14 | Kavram Haritası ile Vaka Tartışma-2 | ||
15 | Kavram Haritası ile Vaka Tartışma-3 | ||
16 | Bitirme sınavı ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
1. Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic.AŞ. Ankara. 2. Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset, İstanbul. 3. Benner P. Wrubel J. (1989). The Primary of Caring. Addison-Webley Publishing Company, California. 4. Erdoğan, S. vd. (2016). Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevi 5. Alpar Ecevit, Ş. ve Bahçecik, A., N. (2019). Hemşirelik Kuramları Modelleri ve Uygulama Esasları. Akademisyen yayınevi. 6. Demirbağ, C. B. (2021). Hemşirelik Kuramları Kavram Haritalarıyla. Akademisyen yayınevi. 7. Okumuş, H. ve Boz, İ. (2020). Postmodern Hemşirelik İnsan Bakım Kıramı. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | [PC] 30 | [PC] 31 | [PC] 32 | [PC] 33 | [PC] 34 | [PC] 35 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 7 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 8 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 9 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 10 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 11 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 12 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 13 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
[OC] 14 | 4 | 3 |