GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PYM6004-14 PEYZAJ TASARIMINDA SU ÖĞESİ VE KULLANIMI Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Peyzaj mimarlığında suyun estetik ve fonksiyonel kullanımına yönelik ilkelerin edinilmesi. Suyun fonksiyonel ve estetik olarak tasarlanması tekniklerinin edinilmesi ve geliştirilmesi. Mekan tasarımında suyu algı, duyu, psikoloji açısından doğru kullanarak yönlendirme, ergonomi ve estetik gibi olgular bakımından değerlendirebilme yetisini edinmek.


Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU


1 Mimarlık tarihinde su yapılarının kullanımı bilgisine sahip olma
2 Suyun estetik ve fonksiyonel açıdan kullanım şekillerinin edinilmesi
3 Su elemanlarının teknik detay ve imalatlarına ilişkin bilgilerin edinilmesi
4 Tasarımda suyun önemi ve duyusal etkileri
5 Tasarımda suyun önemi ve algısal etkileri


Yok


Yok


Tarihte suyun kullanımı ve su yapıları. Türklerde su yapıları. Suyun doğal ve yapay kullanımı. Suyun ve su yapılarının insan ve mekan üzerindeki etkileri. Su unsurunu tasarlama teknikleri. Fonksiyonel ve estetik amaçlarla suyu kullanma teknikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Su unsurunun mimarlık tarihindeki yeri ve tarihi geçmişi
2 Su unsurunun mimarlık tarihindeki yeri ve tarihi geçmişi
3 Türk mimarisinde suyun yeri ve kullanımı
4 Türk mimarisinde suyun yeri ve kullanımı
5 Su elemanlarının günümüzde geldiği durum ve modern yaklaşımlar
6 Su elemanlarının kullanım ve değerlendirilme şekilleri ve yöntemleri
7 Su elemanlarının kullanım ve değerlendirilme şekilleri ve yöntemleri
8 Vize sınavı
9 Su elemanlarının tasarımında fonksiyonel yaklaşımlar
10 Su elemanlarının imalatları ve uygulamaya ilişkin teknik detaylar
11 Su elemanlarının imalatları ve uygulamaya ilişkin teknik detaylar
12 Suyun insan üzerindeki duyusal ve algısal etkileri
13 Suyun insan üzerindeki duyusal ve algısal etkileri
14 Özgün su yapısı tasarımı çalışması
15 Özgün su yapısı tasarımı çalışması
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 2 15 30
Tartışma 7 3 21
Takım/Grup Çalışması 3 3 9
Alan Gezisi 1 5 5
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 3 6
Makale Yazma 1 15 15
Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 167

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22
[OC] 1 4 4 3 4 4 3 3
[OC] 2 3 5 3 4 3 5 3 4 3 3 4 5 3
[OC] 3 3 4 3 5 4 5 3 3 4 4
[OC] 4 4 4 5 4 4 4 3 5 4 3 4
[OC] 5 4 3 4 4 4 4 4 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek