Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6028 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ALAN UYGULAMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve eğitim süreçlerini derinlemesine anlamaktır. Ders kapsamında, öğrenme güçlüğü alanındaki güncel araştırmalar ve uygulamalar ele alınarak öğrencilerin bu alandaki teorik bilgilerini sahaya yansıtmaları sağlanır.
Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer ALTUN
1 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencileri tanımlar. |
2 | Öğrenme güçlüğünde etkili öğretim stratejilerini tanımlar. |
3 | Öğrenme güçlüğünde değerlendirme yöntemlerini tanımlar. |
4 | Öğrenme güçlüğünde müdahale yöntemlerini tanımlar. |
5 | Öğrenme güçlüğünde güncel araştırmaları belirler. |
6 | Öğrenme güçlüğünde uygulamaya yönelik araştırma önerisi sunar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu dersin içeriğinde, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özellikleri, değerlendirme yöntemleri, etkili öğretim stratejileri ve müdahale programları incelenecektir. Bunun yanı sıra ulusal ve uluslararası alanyazında öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin eğitiminde kullanılan güncel yaklaşımlar paylaşılacaktır. Ayrıca yine ulusal ve uluslararası alanyazında yayınlanmış güncel araştırmalar incelenerek uygulama ve teori arasındaki ilişkinin tartışılması hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları | ||
2 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve özellikleri | ||
3 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması | ||
4 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için değerlendirme yaklaşımları | ||
5 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için değerlendirme yaklaşımları | ||
6 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve etkili öğretim stratejileri | ||
7 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve etkili öğretim stratejileri | ||
8 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve müdahale yöntemleri | ||
9 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve müdahale yöntemleri | ||
10 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ulusal literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi | ||
11 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ulusal literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi | ||
12 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve uluslararası literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi | ||
13 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve uluslararası literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi | ||
14 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için uygulamaya yönelik önerilerin paylaşılması |
Bender, W. N. (2012). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. Trans: H. Sarı). Ankara: Nobel. Dada, Ş. D., & Ergül, C. (2020). Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sözcük bilgisi ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 1-22. Fırat, T., & Bildiren, A. (2022). ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİ TANILAMAYA YÖNELİK MODELLER VE TÜRKİYE’DEKİ DURUM. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 663-674. Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2019). Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 83-106. Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Barnes, M., Stuebing, K. K., Francis, D. J., Olson, R. K., ... & Shaywitz, B. A. (2002). Classification of learning disabilities: An evidence-based evaluation. Identification of learning disabilities: Research to practice, 185-250. İlker, Ö., & Melekoğlu, M. A. (2017). İlköğretim döneminde özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(03), 443-469. Kaushik, P., & Jena, S. P. K. (2021). Self-Regulation learning strategies and academic performance in students with learning difficulty. International Journal of Behavioral Sciences, 14(4), 172-177. Kılıç Tülü, B., & Ergül, C. (2015). Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sözel Olmayan İpuçları ile Aktarılan Duyguları Algılama Becerileri. Türk Psikoloji Dergisi. Öğülmüş, K. (2021). Türkiye'de özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılama sürecinin Rehberlik Araştırma Merkezi perspektifinden incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Eğitim Bilimleri Özel Sayısı), 4176-4204. Swanson, H. L., Harris, K. R., & Graham, S. (Eds.). (2013). Handbook of learning disabilities. Guilford press. Torgesen, J. K. (2004). Learning disabilities: An historical and conceptual overview. Learning about learning disabilities, 3-40. Wong, B. Y. (Ed.). (2004). Learning about learning disabilities. Academic press. Yıldız, M., & Melekoğlu, M. A. (2020). Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin okuduğunu anlama becerileri konusunda gerçekleştirilmiş araştırmaların incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1274-1303.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 25 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |