Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STV6032 | REKLAM METİNLERİ ANALİZİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Derste reklam metinlerinin analiz edilmesine odaklanılmaktadır. Bu kapsamda göstergebilim bir yöntem olarak kullanılmaktadır.
Doç. Dr. Muhsine SEKMEN
1 | Reklamların alt metinde verdiği mesajların farkına varır. |
2 | Reklamların nasıl analiz edileceğini öğrenir. |
3 | Reklamların farklı göstergebilimcilere farklı göstergebilimsel metodlara göre analiz edilebileceğini öğrenir. |
4 | Reklamların görünen ve görünmeyen anlamlarının farkına vararak medya okuryazarlığı düzeyi yükselir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Göstergebilimin gelişim süreci, önemli göstergebilimciler ve imgelerin analiz süreci derste aktarılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | GÖSTERGEBİLİM TEMEL KAVRAMLAR | ||
2 | YAPISALCILIK | ||
3 | POST-YAPISALCILIK | ||
4 | FERDINAND de SAUSSURE'ÜN GÖSTERGEBİLİM YAKLAŞIMI | ||
5 | CHARLES SANDERS PEIRCE'IN GÖSTERGEBİLİM YAKLAŞIMI | ||
6 | ROLAND BARTHES'IN GÖSTERGEBİLİM YAKLAŞIMI | ||
7 | RUS BİÇİMCİLİĞİ VE DİLBİLİM EKOLÜ | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | UMBERTO ECO VE LEVI STRAUSS'IN GÖSTERGEBİLİM YAKLAŞIMI | ||
10 | HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA GÖSTERGEBİLİM | ||
11 | REKLAM ANALİZİ | ||
12 | REKLAM ANALİZİ | ||
13 | REKLAM ANALİZİ | ||
14 | FİNAL SINAVI |
Genel Dilbilim Yazıları - Ferdinand de Saussure Görüntünün Retoriği Sanat ve Müzik Reklam Göstergebilimi 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları Göstergebilimsel Serüven Göstergebilim İlkeleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |