GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KİM6000 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 3 30.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı Kimya Lisans mezunu bir öğrencinin hem teorik hem de pratik olarak Kimya bilgisini güçlendirmek ve Kimya alanında belirli bir konuda yaptığı bir araştırmayı tez olarak sunmasına katkıda bulunmaktır.



1 Kimya alanındaki bilgilerini ileri bir düzeye taşır.
2 Kimyada belirli bir konuda uzmanlaşır.
3 Literatür taraması ve bilimsel makale incelemesi hakkında bilgi sahibidir.
4 Bilimsel bir çalışmanın tez olarak sunulmasını ve nasıl yazılacağını bilir.
5 Kimya bilimi için gerekli software programlarını başarıyla kullanır.


Yok


Yok


1. Tez konusuyla ilgili öğrencinin araştırma yapması ve bu konudaki bilgisinin güçlendirilmesine gerekli desteğin sağlanması, 2. Tez çalışmasıyla ilgili literatür taraması, şimdiye dek yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi, 3. Tez çalışmasının aşamalarının planlanması ve teorisinin ortaya konması, tartışılması, 4. Araştırmanın özgün değerini ortaya koymak ve arttırmak üzere çalışmalar yapmak, 5. Çalışmanın uygulama alanlarına yönelikgelecek çalışmaların planlamasını yapmaktır. 6. Konuyla ilgili bilgisayar programlarının ve cihazların kullanımını teşvik etmek ve öğretmektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi.
2 Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi.
3 Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi.
4 Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi.
5 Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması
6 Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması
7 Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması
8 Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması
9 Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması
10 Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması
11 Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi
12 Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi
13 Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi
14 Tez yazımıyla ilgili çalışmaların yapılması
15 Tez yazımıyla ilgili çalışmaların yapılması
16 Tezin sunumuyla ilgili çalışmaların yapılmasıdır.

Yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rehberli Problem Çözümü 15 20 300
Beyin Fırtınası 10 10 100
Bireysel Çalışma 10 20 200
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 20 10 200
Okuma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 900

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek