Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİM6000 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 3 | 30.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı Kimya Lisans mezunu bir öğrencinin hem teorik hem de pratik olarak Kimya bilgisini güçlendirmek ve Kimya alanında belirli bir konuda yaptığı bir araştırmayı tez olarak sunmasına katkıda bulunmaktır.
1 | Kimya alanındaki bilgilerini ileri bir düzeye taşır. |
2 | Kimyada belirli bir konuda uzmanlaşır. |
3 | Literatür taraması ve bilimsel makale incelemesi hakkında bilgi sahibidir. |
4 | Bilimsel bir çalışmanın tez olarak sunulmasını ve nasıl yazılacağını bilir. |
5 | Kimya bilimi için gerekli software programlarını başarıyla kullanır. |
Yok
Yok
1. Tez konusuyla ilgili öğrencinin araştırma yapması ve bu konudaki bilgisinin güçlendirilmesine gerekli desteğin sağlanması, 2. Tez çalışmasıyla ilgili literatür taraması, şimdiye dek yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi, 3. Tez çalışmasının aşamalarının planlanması ve teorisinin ortaya konması, tartışılması, 4. Araştırmanın özgün değerini ortaya koymak ve arttırmak üzere çalışmalar yapmak, 5. Çalışmanın uygulama alanlarına yönelikgelecek çalışmaların planlamasını yapmaktır. 6. Konuyla ilgili bilgisayar programlarının ve cihazların kullanımını teşvik etmek ve öğretmektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi. | ||
2 | Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi. | ||
3 | Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi. | ||
4 | Çalışma konusuyla ilgili teorik bilgilerin güçlendirilmesi. | ||
5 | Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması | ||
6 | Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması | ||
7 | Araştırmayla ilgili geçmiş çalışmaların değerlendirilmesi, yapılan deneysel yöntemlerin gözden geçirilmesi, uygun metotların ve çalışmanın planlanması | ||
8 | Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması | ||
9 | Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması | ||
10 | Araştırmanın yürütülmesi esnasında karşılaşılan sıkıntılarla ilgili olarak gerekli teorik çalışmaların ve literatüre dayalı incelemelerin yapılarak araştımanın uygulama aşamasına yansıtılmasının sağlanması | ||
11 | Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi | ||
12 | Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi | ||
13 | Elde edilen spektrumların yorumlanması ve sonuçlara göre araştırmanın yönlendirilmesi | ||
14 | Tez yazımıyla ilgili çalışmaların yapılması | ||
15 | Tez yazımıyla ilgili çalışmaların yapılması | ||
16 | Tezin sunumuyla ilgili çalışmaların yapılmasıdır. |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rehberli Problem Çözümü | 15 | 20 | 300 |
Beyin Fırtınası | 10 | 10 | 100 |
Bireysel Çalışma | 10 | 20 | 200 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 10 | 200 |
Okuma | 10 | 10 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 900 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |