GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GMÜ6027 GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE EĞİTİM VE ETİK Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Gıda Mühendisliği alanında lisansüstü eğitim düzeyinde öğrencilere; bilim tanımı, bilimin tarihçesi, bilgiye erişme, bilimsel eğitim, öğrenme, öğretme ve bilim etiği konularından temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır


Prof. Dr. Zekai Tarakçı


1 Gıda biliminin doğası, kapsamı ve sınırları konusunda bilgilendirilir.
2 Gıda mühendisliğinde bilimsel konuların öğrenciye anlatılması konusunda yetenek kazanır.
3 Bilim araştırma ve yayın etiği konusunda gerekli donanımlara sahip olur.
4 Bilimsel makale, tez ve rapor hazırlama konusunda yetenek kazanır.
5 Ulusal ve uluslararası taramalarını yapılması, ,internet kaynaklarının kullanılması sağlanır
6
7
8
9
10

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders Gıda Mühendisliği alanında genç akademisyenler için bilimsel çalışma ve bilim etiği ile eğitim konularını kapsayan bir derstir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Gıda Bilimi nedir?, temel kavramları nelerdir?
2 Gıda Bilimi’nin tarihine bir bakış
3 Gıda Mühendisliği’nde eğitim ve teknolojinin kullanımı
4 Gıda Mühendisliği alanında etik kuralların ve izinlerin kullanılması
5 Gıda Mühendisliği’nde bilimsel bilgiye erişim kaynakları ve örnek çalışmalarla irdelenmesi
6 Bilimin doğası
7 Laboratuvar güvenliği
8 Ara sınav ve Değerlendirme
9 Gıda Mühendisliği’nde konu belirleme ve ulusal kaynak tarama (tez-makale), atıf yapma şekilleri, Uluslararası makalelerin takibi (Web of Science taramaları)
10 Gıda Mühendisliği’nde derleme ve Değelendirme makalesi nasıl yazılır, Örnek derleme çalışmalarının irdelenmesi
11 Gıda Mühendisliği’nde bilimsel proje hazırlama ve proje yönetimi , Örnek proje çalışmalarının irdelenmesi
12 Gıda Mühendisliği’nde bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler (Tez, Makale), Tez ve bilimsel makale hazırlama örnekleri
13 Etkili sınıf yönetimi
14 Web of Science tanıtımı
15 Eğitimde ölçme ve değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı

Day, R,A. 1996. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır (Çeviren: Gülay Aşkar ALTAY). TÜBİTAK. Derse ait Power-point sunumları, Konferans notları, Örnek makale ,tez, derleme ve raporlar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 174

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 4
[OC] 2 3
[OC] 3 5
[OC] 4 3
[OC] 5 5
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
[OC] 9
[OC] 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek