| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GMÜ6027 | GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE EĞİTİM VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Gıda Mühendisliği alanında lisansüstü eğitim düzeyinde öğrencilere; bilim tanımı, bilimin tarihçesi, bilgiye erişme, bilimsel eğitim, öğrenme, öğretme ve bilim etiği konularından temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır
Prof. Dr. Zekai Tarakçı
| 1 | Gıda biliminin doğası, kapsamı ve sınırları konusunda bilgilendirilir. |
| 2 | Gıda mühendisliğinde bilimsel konuların öğrenciye anlatılması konusunda yetenek kazanır. |
| 3 | Bilim araştırma ve yayın etiği konusunda gerekli donanımlara sahip olur. |
| 4 | Bilimsel makale, tez ve rapor hazırlama konusunda yetenek kazanır. |
| 5 | Ulusal ve uluslararası taramalarını yapılması, ,internet kaynaklarının kullanılması sağlanır |
| 6 | |
| 7 | |
| 8 | |
| 9 | |
| 10 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders Gıda Mühendisliği alanında genç akademisyenler için bilimsel çalışma ve bilim etiği ile eğitim konularını kapsayan bir derstir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda Bilimi nedir?, temel kavramları nelerdir? | ||
| 2 | Gıda Bilimi’nin tarihine bir bakış | ||
| 3 | Gıda Mühendisliği’nde eğitim ve teknolojinin kullanımı | ||
| 4 | Gıda Mühendisliği alanında etik kuralların ve izinlerin kullanılması | ||
| 5 | Gıda Mühendisliği’nde bilimsel bilgiye erişim kaynakları ve örnek çalışmalarla irdelenmesi | ||
| 6 | Bilimin doğası | ||
| 7 | Laboratuvar güvenliği | ||
| 8 | Ara sınav ve Değerlendirme | ||
| 9 | Gıda Mühendisliği’nde konu belirleme ve ulusal kaynak tarama (tez-makale), atıf yapma şekilleri, Uluslararası makalelerin takibi (Web of Science taramaları) | ||
| 10 | Gıda Mühendisliği’nde derleme ve Değelendirme makalesi nasıl yazılır, Örnek derleme çalışmalarının irdelenmesi | ||
| 11 | Gıda Mühendisliği’nde bilimsel proje hazırlama ve proje yönetimi , Örnek proje çalışmalarının irdelenmesi | ||
| 12 | Gıda Mühendisliği’nde bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler (Tez, Makale), Tez ve bilimsel makale hazırlama örnekleri | ||
| 13 | Etkili sınıf yönetimi | ||
| 14 | Web of Science tanıtımı | ||
| 15 | Eğitimde ölçme ve değerlendirme | ||
| 16 | Dönem Sonu Sınavı |
Day, R,A. 1996. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır (Çeviren: Gülay Aşkar ALTAY). TÜBİTAK. Derse ait Power-point sunumları, Konferans notları, Örnek makale ,tez, derleme ve raporlar
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 174 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
| [OC] 1 | 4 | ||||||||||||||||
| [OC] 2 | 3 | ||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 | ||||||||||||||||
| [OC] 4 | 3 | ||||||||||||||||
| [OC] 5 | 5 | ||||||||||||||||
| [OC] 6 | |||||||||||||||||
| [OC] 7 | |||||||||||||||||
| [OC] 8 | |||||||||||||||||
| [OC] 9 | |||||||||||||||||
| [OC] 10 |