| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GMÜ6025-15 | PROTEİN KİMYASI | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, aminoasitlerin sınıflanması ve özellikleri, aminoasitlerin bazı reaksiyonları, proteinlerin yapıları, sınıflanması, işlevleri ve genel özellikleri, proteinlerde bağ oluşumu, tipleri, denatürasyon ve kagülasyonu, çöktürülmesi ve fraksiyonlarına ayrıştırılması, Bazı fizikokimyasal özellikleri, aminoasit ve proteinlerin analiz yöntemleri ilgili temel konuların öğretilmesi ve konuyla ilgili güncel yayınların tartışılmasını amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Atilla ŞİMŞEK
| 1 | Aminoasitlerin sınıflanması ve özelliklerinin yanı sıra aminoasitlerin bazı reaksiyonlarını öğrenir. |
| 2 | Proteinlerin temel yapıları (primer, sekonder, tersiyer), işlevleri ve genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Proteinlerde bağ oluşumu, tipleri, denatürasyon ve kagülasyonu, çöktürülmesi ve fraksiyonlarına ayrıştırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4 | Bazı fizikokimyasal özellikleri, aminoasit ve proteinlerin analiz yöntemlerini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aminoasitler sınıflanması ve özellikleri, aminoasitlerin bazı reaksiyonları, proteinlerin yapıları, sınıflanması, işlevleri ve genel özellikleri, proteinlerde bağ oluşumu, tipleri, denatürasyon ve kagülasyonu, çöktürülmesi ve fraksiyonlarına ayrıştırılması, Proteinlerin bazı fizikokimyasal özellikleri, aminoasit ve proteinlerin analiz yöntemleri
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Proteinlerin Yapısal Bileşenleri: Amino asitler ve özellikleri, peptit bağları, primer yapılar, sekonder yapılar, tersiyer yapılar, kuaterner yapılar. | ||
| 2 | Aminoasitlerin bazı reaksiyonları | ||
| 3 | Proteinlerin yapıları, sınıflanması, işlevleri ve genel özellikleri | ||
| 4 | Proteinlerde bağ oluşumu, tipleri, denatürasyon ve koagülasyonu, çöktürülmesi ve fraksiyonlarına ayrıştırılması | ||
| 5 | Proteinlerin bazı fizikokimyasal özellikleri | ||
| 6 | Aminoasit ve proteinlerin analiz yöntemleri; izolasyonu ve saflaştırılması | ||
| 7 | Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi | ||
| 8 | Ara Sınav ve Değerlendirme | ||
| 9 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları (Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi) | ||
| 10 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları (Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi) | ||
| 11 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları (Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi) | ||
| 12 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları (Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi) | ||
| 13 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları (Bazı gıda örneklerinin protein yapılarının tartışılması ve incelenmesi) | ||
| 14 | Konuların tekrarı; Öğrenci Sunumları | ||
| 15 | Konuların tekrarı; Öğrenci Sunumları | ||
| 16 | Final Sınavı |
1-Branden, C., Tooze, J., 1999. Introduction to protein structure, 2nd ed., Garland Pub., New York. 2-Fersht, A., 1999. Structure and mechanism in protein science : A guide to enzyme catalysis and protein folding, W.H., Freeman Pub., New York. 3-Lesk, A.M., 2001. Introduction to protein architecture: The structural biology of proteins, Oxford University Press, Oxfors; New York.
-
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Seminer | 2 | 5 | 10 |
| Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 191 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
| [OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| [OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| [OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |