Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZTE6026-13 | BILDIRCIN YETİŞTİRME VE ISLAHI | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı, öğrencilerin bıldırcın yetiştirme ve ıslahı konularında temel bilgileri almaları ve bu bilgileri meslek hayatlarında kullanabilmelerini sağlamaktır.
1 | Öğrencilerin bıldırcın yetiştirme konusundaki teorik-pratik bilgi ve becerilerini arttırmak |
2 | Öğrencilerin bıldırcın yetiştiriciliği yapan işletmeler iş bulma imkânlarını arttırmak |
Yok
Yok
Bıldırcın Yetiştirme ve Islahı dersi, bıldırcın ıslahı ve yetiştiriciliği konularında temel bilgilerin ortaya konulduğu bir derstir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bıldırcının yetiştiriciliğinin tarihçesi | ||
2 | Adaptasyon ilkeleri | ||
3 | Kuluçka koşulları | ||
4 | Yetiştirme şartları | ||
5 | Yetiştirme şartları | ||
6 | Bakım ve besleme | ||
7 | Bakım ve besleme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Davranış | ||
10 | Yumurta verimi | ||
11 | Et verimi | ||
12 | Karkas özellikleri | ||
13 | Barınak koşulları | ||
14 | Aydınlatma | ||
15 | Dersin genel değerlendirmesi | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Sarıca, M., Camcı, Ö., Selçuk, E. 1995. Bıldırcın, sülün, keklik ve etçi güvercin yetiştiriciliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Notu No:10. Vatansever, H., 1998. Bıldırcın Üretim Sistemleri, ISBN 975-94467-0-7, Kardelen Ofset, Ankara. Koçak, Ç., Özkan S., 2000. Bıldırcın, Sülün ve Keklik Yetiştiriciliği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi, Bornova/İzmir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 205 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |