Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZTE6016 | YUMURTA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yumurtanın oluşumu, besin değeri, kalite ölçütleri ve yumurta işleme teknolojilerini öğretmek
1 | Yumurta konusunda gerekli bilgilere sahip olmak ve beslemedeki öneminin anlaşılması |
2 | Yumurtanın kalitesi, muhafazası ve pazarlanması konusunda yeterli bilgiye sahip olunması |
3 |
Yok
Yok
Yumurtanın oluşumu, bileşimi, kalitesinin belirlenmesi, beslemede ki yeri, muhafazası ve yumurtanın işlenmesine yönelik teknolojilerden oluşacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yumurtanın oluşumu | ||
2 | Yumurtanın Bileşimi | ||
3 | Yumurtanın Beslenmedeki Yeri | ||
4 | Yumurta ve Kolesterol | ||
5 | Yumurta Kalitesi | ||
6 | Yumurtanın dış kalite özellikleri ve belirlenmesi | ||
7 | Yumurtanın iç kalite özellikleri ve belirlenmesi | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Yumurtaların kalite sınıflandırılması | ||
10 | Yumurta kalitesinin belirlenmesindeki sorunlar | ||
11 | Yumurta ürünleri | ||
12 | Yumurtada iç kalite bozuklukları | ||
13 | Ülkemizde ve bazı ülkelerde yumurta standartları | ||
14 | Yumurtaların Muhafazası | ||
15 | Yumurtaların pazara arz edilmesi | ||
16 | Final |
Türkoğlu, M., Sarıca M.2009.Tavukçuluk Bilimi, Yetiştirme, Hastalıklar Bey Ofset Matbaacılık, 3. Baskı, 600 s. Şenköylü, N., 2001. Modern Tavuk Üretimi (Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş) 3. Baskı. Anadolu Matbaası, Bağcılar İstanbul, 538 S.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 10 | 5 | 50 |
Alan Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 2 | 4 | 1 | ||||
[OC] 2 | 4 | 2 | |||||
[OC] 3 |