Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ6116 | SESLENDİRME YORUMLAMA-II [SES EĞİTİMİ-BATI MÜZİĞİ] | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, Yüksek Lisans düzeyinde öğrencilerin hem bilimsel hem de sanatsal bir temele dayalı olarak kapsamlı bir bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Batı müziğinin dönemlerine göre seslendirilecek eserlerin, dönem stilistik özelliklerini, teknik gereksinimlerini ve müzikal ifadelerini anlamayı hedefler. Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemleri kapsayan eserlerden teknik çalışmalar ve performans becerilerinin geliştirilmesi dersin ana hedefleridir. Öğrencilerin ses sağlığını korumaları ve teknik becerilerini en üst düzeye çıkarma stratejileri üzerinde durularak bireysel vokal kapasitelerinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEVDA GÜREL
1 | Seslendirdiği eseri, dönemine uygun stilde yorumlayabilir |
2 | Dönemlere özgü stilistik özellikler, teknik gereksinimler ve müzikal ifadeleri yapabilir. |
3 | Vokal performans kapasitesini geliştirebilir. |
4 | Uluslararası ve dönemlere özgü repertuarını geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemlere ait Batı müziği eserlerini seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. Dönemlerin stilistik özellikleri ve teknik gereksinimlerine odaklanılarak, doğru ses üretimi, rezonans, tonal kalite ve nefes kontrolü çalışmaları sağlanır. Teknik beceriler, repertuar geliştirme ve performans yetkinlikleri üzerinden ilerletilirken, ses sağlığını koruma stratejileriyle bireysel vokal kapasitenin güçlendirilmesi desteklenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Teorik Dersler Repertuvar seçimi Uygulama Laboratuar | ||
2 | Teknik çalışmalar (ses, nefes, bağ, ajilite içeren, sesin yapısına göre ses aralığı içinde en rahat şekilde kullanımını sağlayacak pratik egzersizler) ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması... | ||
3 | Teorik Dersler Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche ve Lied repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
4 | Teknik çalışmaların Barok döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
5 | Teknik çalışmaların Klasik döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
6 | Teknik çalışmaların Romantik döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
7 | Teknik çalışmaların Modern döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
8 | Teorik Dersler Ara Sınav Uygulama Laboratuar | ||
9 | Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
10 | Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
11 | Teorik Dersler Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
12 | Teorik Dersler Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
13 | Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
14 | Teknik çalışmaların Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
15 | Genel sınava yönelik prova ve son hazırlıklar Uygulama Laboratuar | ||
16 | Final Sınavı Uygulama Laboratuar |
"The Vocal Athlete" - Wendy D. LeBorgne, Marci Rosenberg, "Singing and Teaching Singing: A Holistic Approach to Classical Voice" - Janice L. Chapman, "Complete Vocal Technique" - Cathrine Sadolin, "Baroque Music: Style and Performance" - Robert Donington, "The Interpretation of French Song" - Pierre Bernac, "Romantic Music: A History of Musical Style in Nineteenth-Century Europe" - Leon Plantinga, "Modern Music and After" - Paul Griffiths,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |