Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ6115 | SESLENDİRME YORUMLAMA-I [SES EĞİTİMİ-BATI MÜZİĞİ] | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Yüksek Lisans düzeyinde öğrencilerin hem bilimsel hem de sanatsal bir temele dayalı olarak kapsamlı bir bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Batı müziğinin dönemlerine göre seslendirilecek eserlerin, dönem stilistik özelliklerini, teknik gereksinimlerini ve müzikal ifadelerini anlamayı hedefler. Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemleri kapsayan eserlerden teknik çalışmalar ve performans becerilerinin geliştirilmesi dersin ana hedefleridir. Öğrencilerin ses sağlığını korumaları ve teknik becerilerini en üst düzeye çıkarma stratejileri üzerinde durularak bireysel vokal kapasitelerinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEVDA GÜREL
1 | Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olurlar. |
2 | Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar |
3 | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlayabilirler. |
4 | Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlayabilirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemlere ait Batı müziği eserlerini seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. Dönemlerin stilistik özellikleri ve teknik gereksinimlerine odaklanılarak, doğru ses üretimi, rezonans, tonal kalite ve nefes kontrolü çalışmaları sağlanır. Teknik beceriler, repertuar geliştirme ve performans yetkinlikleri üzerinden ilerletilirken, ses sağlığını koruma stratejileriyle bireysel vokal kapasitenin güçlendirilmesi desteklenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Teorik Dersler Repertuvar seçimi Uygulama Laboratuar | ||
2 | Teknik çalışmalar (ses, nefes, bağ, ajilite içeren, sesin yapısına göre ses aralığı içinde en rahat şekilde kullanımını sağlayacak pratik egzersizler) ve bu teknik çalışmalarla ulaşılan becerinin seçilen repertuvar üzerine uygulanmaya başlanması. Uygulama Laboratuar | ||
3 | Teorik Dersler Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche ve Lied repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
4 | Teknik çalışmaların Barok döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
5 | Teknik çalışmaların Klasik döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
6 | Teknik çalışmaların Romantik döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
7 | Teknik çalışmaların Modern döneme ait repertuvardan seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar Uygulama Laboratuar | ||
10 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
11 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
12 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
13 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
14 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
15 | Teknik çalışmaların Aria, Aria Antiche, Lied ve opera repertuvarından seçilen birer eser üzerinde uygulanması, seçilen eserlere özgü stil bilgisinin kazandırılması Uygulama Laboratuar | ||
16 | Final Sınavı |
"The Vocal Athlete" - Wendy D. LeBorgne, Marci Rosenberg, "Singing and Teaching Singing: A Holistic Approach to Classical Voice" - Janice L. Chapman, "Complete Vocal Technique" - Cathrine Sadolin, "Baroque Music: Style and Performance" - Robert Donington, "The Interpretation of French Song" - Pierre Bernac, "Romantic Music: A History of Musical Style in Nineteenth-Century Europe" - Leon Plantinga, "Modern Music and After" - Paul Griffiths,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |