GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ6022 KEMAN EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE TEKNİKLER-II Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı pedagoji, keman eğitimi pedagojisi kavramlarını incelemek ve çalgı eğitiminin amaçlarını öğretmektir. Öğrencilere insan yaşamında, eğitiminde ve çalgı eğitimi genelinde ve keman eğitimi özelinde pedagojinin önemi ve ayrıntılarını kavratmak ve günlük hayatta uygulamaya koymalarını amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Gonca GÖRSEV KILIÇ


1 Öğrenci keman eğitiminin temel kavramları ve pedagojinin farkına varır
2 Keman Eğitiminde uygulanan yöntemlerin öğrenerek uygulama becerisi kazanır
3 Keman eğitiminde kullanılan temel kaynakları öğrenir ve günlük yaşamda kullanma becerisi kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Keman Eğitimi Yöntem ve Tekniklerinin incelenmesi ve uygulanmasına yönelik çalışmaların yapılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Keman Eğitiminde Suzuki Yöntemi
2 Keman Eğitiminde Suzuki Yöntemi
3 Keman Eğitiminde Suzuki Yöntemi
4 Keman Eğitiminde Kodaly Colorstrings Yöntemi
5 Keman Eğitiminde Kodaly Colorstrings Yöntemi
6 Keman Eğitiminde Kodaly Colorstrings Yöntemi
7 Keman Eğitiminde Kodaly Colorstrings Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Keman Eğitiminde Rolland Yöntemi
10 Keman Eğitiminde Rolland Yöntemi
11 Keman Eğitiminde Mimi Zweig Yöntemi
12 Keman Eğitiminde Kato Havas Yöntemi
13 Keman Öğretim Programlarının İncelenmesi (GSL)
14 Keman Öğretim Programlarının İncelenmesi (Devlet Konservatuvarları)
15 Sunum Yapma
16 Final Sınavı

Ali Uçan Müzik Eğitimi, Kato Havas Stage Fright Kato Havas A New approach to Violin Playing, L. Auer Playing As I Teach, P. Rolland The Teaching Of Action In String Playing: Developmental And Remedial Techniques [For] Violin And Viola



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Rapor Hazırlama 5 6 30
Okuma 16 6 96
4 6 24
Toplam İş Yükü (saat) 156

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1 3 2 4 4 3 4 3 3 3
[OC] 2 3 2 4 5 4 4 3 3 3
[OC] 3 4 2 4 4 5 5 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek